Geçtiğimiz on yıl içinde online pazarlama yöntemlerinde farklı bir çok değişiklik gerçekleşti. Önce arama motorları, banner reklamlar, e-posta pazarlaması, sosyal ağlar ve şimdi mobil reklamlar. Bu yöntemlerin her biri kendi içinde yükselme ve alçalmalar oldu, ama e-posta pazarlama en etkili reklam yöntemlerinden biri olmaya devam etmiştir.
E-posta pazarlamanın neden hala etkili olduğunun 5 sebep listesi, görünüşe göre de uzun yıllar boyunca etkili olmaya devam edecek.
- Herkes e-posta kullanır. Evet, mobil kazanıyor ama herkesin yine de en az 1 e-posta adresi var ve hala mesajınızı doğru hedef kitleye teslim almak için en iyi yoldur.
- E-posta pazarlama tabanlı izindir. Birisi bültenlerinizi almak için sitenizi işaretler gelirse, son derece güçlüdür.
- Düşük bir maliyetle büyük kitlelerle iletişim. E-posta listenizin limitlerini düşünmeden, oldukça şaşırtıcı ve çok güzel dönüşümler sunan bir yatırım. Bunun yanında aylık 200 TL gibi bir tutarla binlerce kişiye ulaşabilirsiniz.
- E-posta sabittir. E-posta kullanıcılarının %72’si günde 6 ya da daha fazla, yetişkinlerin %92’si ise en az bir defa e-posta hesabının gelen kutularını kontrol etmekte. Bu e-posta mesajlarının öncelikli ve her zaman okunduğu anlamına gelir.
- E-posta pazarlama çalışmaları basittir. E-posta kampanyaları alan tüketicilerin %83’ü daha fazla harcama yapmakta. %44’lük bir kesim daha büyük siparişler oluştururken %28’i daha sık sipariş veriyor.