E-mail kampanyaları hiç kuşkusuz dijital pazarlama yöntemleri arasında hala önemli derecesinde yerini korumakta. Bu kadar etkili bir silahın halen hatalı kullanılabildiği de bilinen bir gerçek.
Tek bir mail yapısını binlerce kişiye göndermek gibi başlangıç düzeyinde bir mail göndermektense, geliştirilmiş bir şekilde ve mümkün olduğu kadar kişiye özel bir mail kampanyası kurgulamanız hem açılış oranlarınızı hem de satışlarınızı arttırmaya yardımcı olacaktır.
Aşağıda bununla ilgili örnek 7 adet senaryoyu okuyabilirsiniz. Elbette sadece bu fikirlere bağlı kalmanız değil, kendi müşteri portfoyünüze göre yenisenaryolar oluşturmanız daha da etkili hale gelecektir. Bu yazıda gördükleriniz genel bir e-ticaret sitesi için kurgulanmış senaryolardır.
Diğer bir deyişle kategori ve markalarınıza yönelik kampanyalar da etkili olacaktır.


1) Abandoned Shopping Cart
İnternet üzerinden yapılan birçok alışverişte üyelerinizin beğenmiş oldukları ürünleri satın almadan sitenizden ayrıldıkları gerçeğini hepimiz biliyoruz. Ürünü satın almadan giden üye sayısının miktarını düşürebilmek içinse göndermiş olduğunuz e-mail kampanyalarınıza, en basit şekilde “Size yardımcı olabilir miyiz?”  gibi bir başlıkla indirim kuponu gibi tetikleyici kampanyalar ekleyebilir ve bu sayede de üyeleri tekrardan alışverişe yönlendirebilirsiniz.

2) İstek Listesi (Wish List)
E-ticaret sitelerinin üyeleri beğenmiş oldukları ürünleri fiyat faktöründen dolayı istek listesine ekleyerek indirime girmelerini bekliyor. İstenilen ürünü birkaç saat içerisinde tetikleyici e-mail kampanyası ile ufak bir indirim kuponu göndererek satış odaklı olarak sonlandırılması hiçte şaşırtıcı olmaz. Bu indirim sayesinde belki de üyenizin birden fazla ürün almasına yardımcı olabilirsiniz.

3) Satın Almak için Son Şans (Last Chance to Purchase)
Göndermiş olduğunuz indirim kuponuna rağmen hala daha satış olmadıysa, üyelerinize birkaç gün sonra “stoklarımız tükenmek üzere” gibi yeni bir tetikleyici e-mail kampanyası göndererek üyelerinize beğenmiş oldukları ürünü satın almaları için cesaretlendirebilirsiniz.

4) Tekrarlayan Davranışlar (Repetitive Behaviour)
Önceden hedeflenmiş üyeleriniz hakkında en son ne zaman alışveriş ettikleri, ne aldıklarını, hangi ürünlerle ilgilendikleri gibi konular hakkında detaylı bilgi sahipseniz elinizde inanılmaz bir e-mail pazarlama stratejisi potansiyeli var demektir. Örneğin; internet üzerinde satın almış olduğunuz lensi; firma ne zaman aldığını, ne sıklıkla değişim yapmanız gerektiğini veya ne uzunlukta kullanmanız gerektiğine dair bütün bilgiler var ise e-mail pazarlaması için elinizde tüm silahlar var demektir. Başka bir deyişle; üyelerinize bayram veya özel günleri hatırlatarak onlara sunmuş olduğunuz ufak indirimlerle sitenizde alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz. Bunun için markanızın önceden hazırlamış olduğu bir e-mail pazarlama stratejilerinin olması gerekmektedir.

5) Benzer veya Yeni Ürünler Hakkında Öneride Bulunabilme
Üyeleriniz seçmiş oldukları ürünleri fiyat faktörü bağlı olarak alamamış olabilirler ancak göndereceğiniz e-mail kampanyasının içeriğinde benzer ürünleri tavsiye ederek müşterinizin hem ilgisini çekebilir, hem de üyenizi satışa yönlendirebilirsiniz.

6) Arkadaş Faktörü
Sosyal medyayı kullanarak hem ürünlerinizi kullanıcılarınıza tavsiye edip, hem de sayfalarınızı paylaşan üyelerinize e-mail kampanyası ile farklı ödüller koyarak onları satışa teşvik edebilirsiniz.

7) Ürünün Yeniden Stokta Bulunması Halinde
Kullanıcılarınızın beğendiği ürünlerin yeniden stokta bulunması halinde, hem istek listesindeki, hem de istenilen ürünü beğenip; fakat fiyat faktörü nedeniyle alamayan üyelerinize ürünün stoklara giriş yaptığını ve o ürüne özel indirim uygulandığını e-mail ile bildirim gönderebilir ve satışınızı bu şekilde artırabilirsiniz.

Not: Yazıda belirtilen yöntemler Revotas firmasından alınmıştır. Yazının orjinal haline http://www.revotas.com/blog/email-marketing/2012/07/23/musterinizi-yeniden-alisverise-yonlendirebileceginiz-7-tetikleyici-e-mail-kampanyasi/ adresinden ulaşabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir