Google geçtiğimiz yaz Gmail üzerinde yaptığı değişik ile promosyon e-postalarını farklı bir sekmede göstermeye başlamıştı. Her ne kadar ilk etapta şirketler bu konuda e-posta açılma ve tıklanma oranlarının çok etkileneceğini düşünmeseler de yapılan araştırmalara göre Gmail’den açılan e-postaların geri dönüşümleri düşmeye başladığını gösteriyor.

Google bu konuda bir adım atmaya karar vermiş görünüyor. Hem kullanıcı tarafındaki deneyimi artırmak hem de şirketlerin geri dönüşümlerini artırmak için böyle bir adım atıyor.

Google’ın bloğunda yaptığı açıklamaya göre Gmail’in yeni sekmeleri artık daha çok görselden oluşacak. Promosyon maillerinin içinde şirketlerin çoğunlukla görsel kullandığını belirten Google, kullanıcıların sadece konu başlığını gördüklerini ve bu görselleri görmediklerini söylüyor. Yeni görünümde e-postalar görsel ağırlıklı olarak kullanıcıların karşısına çıkacak. Yukarıdaki fotoğrafta da Gmail’in promosyon sekmesinin yeni hali bunu gösteriyor.

Bu özellikle kullanıcılar promosyon sekmesine girdiklerinde, şirketlerden gelen e-postaları görsel olarak görebilecekler ve sayfayı aşağı doğru sürüklediklerinde e-postaların tamamını görebilecekler. Aslında incelendiğinde Gmail’in yeni sekmelerinin Pinterest benzeri bir görünüme geldiğini de söylemek mümkün.

Google bu özelliği şu an test aşamasında tuttuğunu belirtiyor. Bunun yanı sıra bu özellik istendiği takdirde kapatılabiliyor da. Gmail’in bu hamlesinin e-posta pazarlamadan yararlanan şirketleri nasıl etkileyeceğini ise önümüzdeki günlerde göreceğiz.

Kaynak: EticaretMag

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir