Tetikleyici mail, müşterilerin okudukları e-maillere göre yeni bir e-mail almasını sağlayan ya da siteniz içinde yeni bir reaksiyon gerçekleştiren e-posta kurgularının genel adıdır.

E-ticaret ile ilgileniyorsanız (ki bu yazıyı okuduğunuza göre öyle olmalısınız) kampanya mailleri ve tetikleyici mail konusu da mutlaka ilginizi çekmiştir. Her ne kadar mail gönderim konusunda tüketici şikayetleri çok olsa da bu şikayetleri azaltmanın yolları mevcut.

Özellikle kişiselleştirilmiş mail gönderimleri spam şikayetlerinizi azaltacaktır.

İşte bu konuda sizlere ön rehber olması amacıyla, senaryolaştırılmış ve otomatik olarak gönderilen mail yöntemlerini hazırladım. Aşağıda bu senaryoları bulabilirsiniz.

Peki bu senaryolar ne iş yarayacak?

Öncelikle şunu bilmelisiniz ki özelleştirilmiş mailler her zaman daha fazla okunur ve tıklama oranları yüksektir. Bununla ilgili daha önce paylaştığım yazıyı buradan okuyabilirsiniz.

Örnek senaryolarımız:

1. Bizi Unuttunuz mu?

Müşteriniz üye oldu ancak alışveriş yapmadı. 1 hafta sonra “Bizi Unuttunuz mu?” başlıklı bir mail.

2. Hatırlatma Maili

Müşteriniz ilk alışverişini yaptı 1 hafta sonra (varsa) kazanılan puan ya da benzeri bir promosyonu hatırlatmak amaçlı gönderilen “Hatırlatma Maili”

3. Ürünleriniz Tükeniyor

Eğer sürekli tüketimi olan ürünler satıyorsanız örneğin gıda gibi, bu ürünlere ortalama bir süre biçebilir, ürünlerinizi alan kişiye “En Son Aldığınız XX İsimli Ürün Bitmek Üzere Olmalı” maili

4. Wellcome To Back!

Yeni bir üye kazandınız, müşteriniz alışveriş yaptı ya da yapmadı ancak bir süre sitenize uğramadı. Örneğin 2 ay sonra geldiğinde atılan bir “Sizi Tekrar Aramızda Görmekten Çok Mutlu Olduk” başlıklı bir mail. Hatta içeriğinde bir de indirim çeki varsa tadından yenmez.

5. Özel Günler Maili

Milli ve diniz bayramların aylar ncesinden planlanarak müşterilerinizi gönderilmesini sağlayabilir, böylece kendinizi hatırlatabilirsiniz.

6. Kişiye Özel Günler Maili

Müşterilerinizin doğum günlerini ya da temin ettiğiniz farklı verileri varsa (evlilik yıldönümü, yakınlarının özel günleri gibi) bunları da kutlamanız müşteri-firma ilişkisini güçlendirecektir.

7. Anketler

İnsanların sizin hakkınızda ne düşündüklerini öğrenmeye çalışın. Alışverişten 3 gün sonra müşterilerinizden hizmetinizi oylamasını isteyebilirsiniz.

8. Çarpraz Satış Anketleri

Ayakkabı satın alan bir müşterinize çorap önermeniz hatta bunu “Daha Önce Nike Spor Ayakkabı Aldını, Nike Çorapla Takımınızı Tamamlayın” şeklinde yapmanız şık olmaz mı?

9. Sepet Hatırlatma

İşte en sevdiğim senaryo. Satışlara direk etkisi olan, en verimli sonuçları alacağınız püf noktası. Alışverişini farklı sebeplerle tamamlayamayan müşterinize “Sepetinizdeki Ürünler Sizi Bekliyor” başlıklı bir mail.

10. Mail İçeriğine Göre Özelleştirilmiş Mailler

Daha önce gönderdiğiniz mail içeriğinde Çorap kategorisine tıklayan bir müşterinize yeni bir “Çoraplarla İlgilendiğinizi Biliyoruz. İşte Size Daha Fazlası” başlıklı ve içeriği tamamen çorap olan bir mail.

İpucu
Sitenize çorap almak için gelen birine zaten niye çanta maili gönderesiniz ki?

11. Maili Okuduğu İçin Gönderilen Mailler

Daha önce gönderdiğiniz mailleri okuduğu için hediye çeki vermeyi düşündünüz mü? Bence düşünün. İnsanlar bu gibi küçük ayrıntılara önem vermenizi sevecektir.

Benden bu kadar. Farklı önerileriniz olursa ve yorum kısmında paylaşırsanız sevinirim.

Bol kazançlar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir