Her gün 144 milyarın üzerinde e-mail gönderiliyor. Artık etkisi kalmadı, e-mail pazarlama öldü denilse de; aslında bu pazarlama kanalının hala en etkili dijital pazarlama yöntemlerinden biri olduğunu söylemek mümkün.

Dijital pazarlama kampanyaları için büyük, küçük her şirketin en çok tercih ettiği yöntemlerden bir olan e-mail pazarlama, web sitelerine dönüşüm oranlarını fazlasıyla arttırdığı için; hala en değer verilen pazarlama yöntemlerinden biri.

Bu pazarlama yönetimine neden bu kadar değer verildiğini göstermek için, öncelikle sizlerle ExactTarget tarafından yapılan bir araştırmanın sonuçlarını paylaşmak istiyorum.

Araştırmanın en önemli sonuçları:
Online tüm tüketicilerin % 95’i e-mail kullanıyor.
Tüketicilerin %91’i günde en az bir kere e-mail’lerini kontrol ediyor.
Her birey ayda ortalama 416 ticari e-mail alıyor.
Tüketicilerin %64’ü mobil cihazlar üzerinden e-mail’lerini okuyor.
Harcanan her 1 $ e-mail pazarlama yatırımı için ortalama dönüş 44.25 $ oluyor.
E-mail alıcılarının % 33’ü sadece konu satırlarına bakarak e-mail’lerini açıyor.
Tüm pazarlama kanallarında olduğu gibi, e-mail pazarlamada da geri dönüşüm % 100 olmayacaktır; fakat e-mail pazarlama kampanyalarınızı daha etkin hale getirmek için atabileceğiniz bazı adımlar var. Bugün bende size e-mail pazarlamada kullanacağınız bazı önemli taktikleri kısaca anlatmak istiyorum.

İşte e-mail pazarlama stratejinizi geliştirmek için dikkat etmeniz gerekenler:

1- Segmentasyon
Kitle pazarlama artık tarihe gömüldü. Bu yüzden kitlelere gönderdiğiniz e-mail’lerden artık umudunuzu kesmeniz gerekiyor. Daha çok çaba, zaman ve yatırım gerektirmesine rağmen e-mail listenizde bulunan kişilerin demografik özelliklerine veya davranış verilerine bakarak; e-mail listenizi segmentlere (bölümlere) ayırmanız, sonuçlarınız üzerinde oldukça pozitif bir etki yaratacaktır.

2- Konu Satırı
Konu satırının e-mail’lerinizin açılma oranları üzerinde büyük bir etkisi vardır. Bu yüzden genel bir kural olarak, konu satırını kısa tutmanızda fayda var. Özellikte mobil cihazlarda konu satırı tam görülemeyeceği için, gönderdiğiniz e-mail insanların ilgisini çekmeyebilir. Bu da mail’inizin daha açılmadan silinmesine neden olur.

3- Görüntüler
E-mail’lerinizde görüntü kullanmak, kampanyanızın etkisini arttırmak açısından oldukça önemli bir taktiktir. Mesajınızı güçlendirir ve e-mail’lerinizi daha ilgi çekici kılar. Ancak bu görüntülerin hem seyrek hem de stratejik kullanılması gerekir. Görüntülerle güçlendirilmiş e-mail kişiselleştirmeye dayalı olduğu zaman oldukça etkili olur.

4- Calls to Action
Türkçe’ye eyleme çağrı olarak çevrilen bu kelime, müşterilerinizin bir şeyler satın almasına, indirmesine vb… davranışlarda bulunmasına yardım eder. Bu yüzden bu butonların dikkat çekmesi ve kişiyi eyleme yönlendirmesi önemlidir. Bu da calls to action tuşlarının renkli olması, tuşların üzerinde büyük yazı tiplerinin kullanılması veya görüntü ile ön plana çıkarılmasıyla olur.

5- Mobil
Akıllı telefon veya tabletler üzerinden e-mail’lerinizi kontrol ediyor musunuz? Yapılan yeni bir araştırma e-mail’lerin % 48’inin mobil üzerinden açıldığını söylüyor. Bu da e-mail pazarlama yaparken mobil kullanıcılarınızı asla göz ardı edilmemesi gerektiği anlamına geliyor. Bu yüzden email kampanyalarınızın diğer cihazlarda olduğu gibi, mobil cihazlarda da ilgi çekici ve çekici görünür olduğundan emin olmalısınız. Örneğin; konu satırlarınızın mobilde nasıl göründüğünü test edin ve buna göre bir strateji belirleyin.

6- Zamanlama
Haftanın en elverişli gün ve saatlerinde e-mail göndermek, yapacağınız kampanyaya geri dönüşleri fazlasıyla arttıracaktır. E-mail kampanyaları göndermek için en iyi günler genellikle hafta ortasına düşen günler, saatler ise genellikle çalışma saatleri olarak gösteriliyor. Tabi en iyi sonucu almak için test yöntemini kullanmanız şirketiniz açınızdan daha iyi olacaktır.

7- Kaliteli İçerik ve Güzel Bir Tasarım
E-mail pazarlama mesajınızın etkili olmasını istiyorsanız, profesyonelce tasarlanmış, sade, rahatsızlık verici renklerden uzak bir tasarım kullanmalısınız.

İçeriğinizde konu satırıyla alakalı, bilgi verici ve dil bilgisi kurallarına uygun olmalıdır.

email-marketing-infografik

Kaynak: http://www.infopik.com/infografik/en-etkili-e-mail-pazarlama-taktikleri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir