Google Adwords reklamlarında sadece hedeflenen anahtar kelimeler mi yoksa marka adı mı tercih edilmeli? Sanıyorum bu soru hemen hemen tüm reklamverenlerin aklını kurcalamıştır.

Kişisel tecrübelerimde gördüm ki, firmanızın marka bilinirliği bu konuda en büyük etken. Eğer bir marka bilinirliğiniz varsa muhakkak ama muhakkak reklam metinlerinizde ve anahtar kelimelerinizde marka adınızı birden fazla varyasyonla kullanmakta fayda var. (Markanızın Trendyol olduğunu düşünecek olursak, trendyol, trenyol, tirendol gibi)

Peki Neden?

Öncelikle belirtmeliyim ki insanlar internette aradıkları ürün ya da hizmeti nasıl öğrendilerse, yine aynı şekilde sorgularlar.

Örneğin bir arkadaşının üstünde gördüğü kareli beyaz bir kıyafeti beğenen biri, nereden aldın soruna ademaltan.com.tr sitesinden şeklinde yanıt alır. Bu da kişinin o ürünü Google ya da benzeri bir arama motorunda “beyaz kareli kıyafet” şeklinde aramasından ziyade ademaltan.com.tr ya da adem altan şeklinde aramasına sebep olacaktır.

Ne Yapılmalı?

Şahsen Adwords reklamlarını oluştururken başlangıçta hem arama hem de görüntülü reklam ağlarını tercih etmekteyim. Görüntülü reklamlar ile marka bilinci oluşturmayı hedeflerken, arama ağında hem ürün anahtar kelimeleri hem de marka adını kullanıyorum. Bu sayede her 2 kitleyi de hedeflemiş oluyorum.

Tavsiyem sizin de bütçenizin az da olsa bir kısmını görüntülü reklamlar aracılığı ile marka bilinci oluşturmayı hedeflemeniz.

Bol kazançlar dilerim.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir