Dijital pazarlamada sıkça duyduğumuz kavramlardan (benim de favorilerimden) biri remarketing. Re-marketing ya da yeniden pazarlama olarak görmeniz de mümkün.

Bu konuya daha önce de değinmiştim ama bu defa daha detaylı ve uzun bir yazı olması için uğraşacağımdan emin olabilirsiniz, çünkü gördüğüm kadarıyla remarketing konusu yeterli ilgiyi henüz göremedi. Yaptığım pek çok görüşmede (ki çoğu görüşmenin sağlanması bu blog aracılığı ile olmakta) remarketing konusunu anlattığımda ortamda bir şaşkınlık havası oluşmakta. ( yeniden pazarlama benim keşfim değil 🙂 )

Özetle başlayacak olursak yeniden pazarlama sitenizi ziyaret eden kişilere, sitenizden ayrıldıktan sonra alternatif reklam göstermedir diyebilirim. Bu cümlede anahtar kelime alternatif. 

Ben ağırlıklı olarak Google Adwords tarafından anlatmaya çalışacağım ancak özellikle e-ticaret firmaları için Criteo sistemini de planlara dahil etmekte fayda var. Yeniden pazarlama konusunda çok iyi olduklarını söyleyebilirim ancak TBM (tıklama başına maliyet) konusunda takıntılı biriyseniz sizi üzebilir 🙂

Remarketing: Yukarıda da bahsettiğim gibi remarketing Türkçe karşılığıyla yeniden pazarlama olarak karşımıza çıkıyor. Çoğunlukla sitenizi/uygulamanızı ya da sitenizdeki/uygulamanızdaki herhangi bir bölümü ziyaret etmiş olan kişilere özel bir reklam göstermenizi sağlamayı hedefler.

Örnek: Sitenizi ziyaret etmiş kişilere sitenizden ayrıldıktan sonra Adsense üyesi bir haber sitesinde bannerlarınızın gösterilmesi.

Daha iyi bir örnek: Sitenizde iletişim sayfanızı ziyaret etmiş bir kişiye bize ulaştığınız için teşekkürler” bannerı gösterilmesi.

Çok iyi bir örnek: Sitenizde gezmiş ve bazı ürünleri sepete eklemiş ancak sepette bırakmış ya da ödeme sayfasını görmemiş kişilere “incelediğiniz ürünler halen sepetinizde sizi bekliyor” bannerı gösterilmesi.

Buraya kadar yaptıklarımızla remarketing kavramının netleştiğini düşünüyorum ve arttırıyorum.

En iyi örnek: Sitenizdeki ürünleri gezmiş olan ziyaretçilerinize sitenizden ayrıldıktan sonra gezmiş olduğu ürünlerin gösterilmesi. İşte bu dinamik remarketing.

Dinamik remarketing işin daha teknik tarafı ancak üst düzey bir kod bilgisine genellikle gerek kalmamakta. Temelinde ürün sayfalarınıza birkaç satırlık kod (Google Adwords ya da diğer firmalar tarafından temin edilir) eklemeniz genellikle yeterli olmakta.

Google Adwords tarafında dinamik remarketing yapabilmek için aktif bir Merchant Center hesabınızın olması gerekmekte çünkü kodlar burada bulunan ürünlerle eşleşme yapar ve buna göre gösterir. Hatalı kurulumlarda hatalı sonuçlar ortaya çıkabilir. Ayakkabıları ziyaret etmiş kişilere terlik reklamı göstermek hoş olmayacaktır.

Remarketing reklamlarının kurulumu konusuna maalesef bir sonraki yazıda gireceğim çünkü bu kadarı bile pek çok okuyucu için gereğinden fazla uzun oldu. Zaten yazının temelinde de remarketing nedir? sorusunun cevaplanması yatmakta. Bu soruların yanıtlarını verebildiyse eğer başarılı bir yazı olmuş demektir. Yine de en azından bilgi sahibi olmak isteyenler https://support.google.com/adwords/answer/2454000?hl=tr adresini ziyaret edebilir.

Bol kazançlar dilerim.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.