Türkiye’nin en başarılı özel alışveriş kulüplerinden olan Markafoni, Türk e-ticaret sektörüne ve internetten alışveriş alışkanlıklarına ışık tutacak bir infografik çalışması yayınladı.
“Türkiye’nin Online Perakende Haritası” olarak isimlendirilen infografikte Türk e-ticaret ekosisteminin 5N1K’sına cevaplar aranmış ve böylece sektörün nasıl büyüdüğü üzerine tespitlerde bulunulmuş.
Aşağıda madde madde olarak en önemli kısımlara yer verdik ancak hızlı bir özet geçmek gerekirse, pazarın büyüme nedenleri arasında yaygın internet kullanımı ve kredi kartı penetrasyonu ile beraber lojistik altyapının gelişimi, mobil internet kullanımının artması ve viralitenin etkisi gösterilmiş. Bunlarla paralel olarak ise artan satın alım gücü ve kişisel harcamalar ile beraber hizmet kalitesinin de yükselmesi pazarın büyümesine etki eden nedenler.
İnfografikte ayrıca Türk kullanıcıların internet ve online alışveriş alışkanlıkları, kredi kartı ve POS kullanımı, lojistik altyapı, mobil kullanım, sosyal medya alışkanlıkları, B2C harcamaları, tüketicilerin en çok satın aldıkları ürün kategorileri görsellere dönüştürülmüş.
Hemen aşağıda Markafoni’nin hazırladığı kapsamlı infografiğe ulaşmanız mümkün. Özellikle önemli olduğunu düşündüğümüz maddeler ise şu şekilde:
36 milyon internet kullanıcısı ve yüzde 47 penetrasyon ile dünyada 11. sıradayız
İnternetten alışveriş yapan kişi sayısı 10 milyona ulaştı
Mobil abone sayısı 66 milyon, 3G kullanıcı sayısı ise 37 milyon
5 binden fazla e-ticaret sitesi bulunuyor
Kredi kartı penetrasyonu yüzde 77, Avrupa’da 2. sıradayız
POS makinesi sayısında Avrupa’da 1. sıradayız
İstanbul yüzde 31 ile en fazla online alışveriş yapılan kent (Ankara ile İzmir, İstanbul’u takip ediyor)
Türkiye’de internetten en çok elektronik ürünler ile tekstil, ayakkabı ve aksesuar satın alınıyor
2012′de B2C internet harcaması 15 milyar TL
Türkiye’de online mağazası olan markaların oranı yüzde 49
En çok alışveriş yapılan saatler öğleden sonraya denk geliyor
En çok kullanılan ödeme yöntemi ise yüzde 88 ile kredi kartı
3 yorum
Değerli paylaşımın için teşekkür ederim fakat “Penetrasyon” kavramı hakkında biraz daha bilgi paylaşırsan biraz daha değerli olacaktır kanısındayım.
Bilgi ile kal
Penetrasyon kavramı genellikle işin içine dalmak, içine nüfuz etmek gibi bir anlam taşısa da burada internet kullanıcılarının mevcut nüfusa oranı olarak kullanılmış 🙂
Ek olarak tepkinin bana değil Markafoni’ye gösterilmesi daha doğru olurdu 🙂
Tepki yok bilgi var değerli olan da budur 🙂 tepkine teşekkür ederim