E-ticaret sitelerinin ana amacı elbette siteye gelmiş kişiyi, satın almaya yöneltmektir. Bu nedenle ilk olarak bakılması gereken değerlerden bir tanesi, siteye gelmiş hatta ürünleri sepete atmış ama satın almadan çıkmış kişilerin oranıdır. Bu insanlar alışveriş yapmaya başladıkları halde neden siparişlerini tamamlamıyor? Yapılan araştırmalar e-ticaret sitelerinden alışveriş yapan müşterilerin %71’inin alışverişini tamamlamadan sepeti terk ettiğini ortaya koyuyor.

Peki müşteriler neden sepete ürün ekleyip satın alma yapmıyorlar? Araştırmaların sonucuna göre müşterilerin alışveriş sepetini terk etme nedenleri 12 başlık altında toplanıyor.

1- Yüksek Kargo Ücretleri
Ne yazık ki ülkemizde kargo ücreti her zaman gereksiz bir ödeme olarak hissedilmekte. Hatta kargo ücretini ödememek için daha fazla tutarda alışveriş yapan büyük bir kesimde mevcut.

- Bunu fırsata çevirmekte sizin elinizde. Ücretsiz kargo limitlerini makul seviyede tutmanız halinde sepet ortalamanızı yükseltebilir ve satışlarınızı da aynı oranda iyileştirebilirsiniz.

2- Ürünü Satın Almaya Hazır Olmamaları

Bazen ürün satın almak yerine fiyat araştırması ya da ürün araştırması da yaparız. Hatta bu ürünleri sepete atar ve ne kadarlık bir tutara denk geldiğini görmek isteriz. Ancak sonrasında yüksek tutar, farklı sitelerde daha ucuza bulabilme ihtimali gibi nedenlerle vazgeçebilir ya da alışverişi erteleyebiliriz.

Bu gibi durumlar için de en uygun hamlelerden biri hatırlatmak mail ve SMS'leridir. Kişiye sepette kalan ürünleri hatırlatarak satışlarınızı arttırmanız mümkün. Tabii kişi henüz üye olmadıysa bu durum geçerli olmayacaktır. Bu durumda da size tavsiyem Google Adwords desteği ile Dinamik Yeniden Pazarlama kampanyası hazırlamanız.

3- Ürünlerin Pahalı Olması
İnternetten alışverişi cazip hale getiren unsurlardan biri de aynı ürünün mağaza fiyatlarından daha düşük olması. Kimse 10 TL fiyata gördüğü bir ürünü 15 TL’ye almak istemeyecektir.

Bunun için fiyatlarınızı makul seviyede tutabilir ya da düzenli olarak hediye çeki gibi ek indirimler sağlamanızda fayda var.

4- Ürünleri Kaydedip Sonradan Almayı Düşünmeleri
Bu konuya 1. madde de değinmiştik. İnsanlar alışveriş yapmak için kart ekstresinin kesilmesini bekleyebilirler ya da o anda ortaya çıkan bir sorun sebebiyle alışverişi erteleyebilirler.

Çözüm için Bkz: 2. madde.

5- Kargo Fiyatı Hakkında Net Bilgi Bulunmaması
1. madde de bu konuya değindik ama kargo ücretinin yüksek olmasının dışında bir bilgi verilmemesi de sorun çıkarabilir. İnsanlar sipariş verirken toplamda ne kadar ödeme yapacaklarını bilmek isteyeceklerdir.

Çözüm olarak kargo ücretini sepet sayfasında ya da ödeme sayfasında net olarak belirtmenizde fayda var. Ayrıca kargo ücretini peşinen tahsis etmeniz de faydalı olacaktır.

6- Üyeliksiz Alışverişin Mümkün Olmaması
Kimse zorunlu üyelikten hoşlanmaz. Her ne kadar üye olurken girilen bilgilerin, alışveriş esnasında da girilmesi gerekse de, zorunlu üyeliği kimileri zaman kaybı olarak algılarken, kimileri de hergün gelecek onlarca mail ve SMS olarak düşünmektedir.

Üyeliksiz alışveriş imkanı sunun gitsin :)

7- Fazla Bilgi Vermek Zorunda Olmaları
Alışveriş yapmanın en kolay yolu e-ticaret sitelerini tercih etmektir. Tabi bunu zulme dönüştürmeye de gerek yok. İnsanlar form doldurmayı sevmezler.

İhtiyacınız olmayan bilgileri talep etmeyin. Özel bilgiler almaya çalışmayın.

8- Ödeme İşleminde Aşamaların Fazla Olması
Tek sayfada ödemek gibi bir kolaylık varken, insanlar neden 3-4 hatta 5 ayrı sayfada ödeme yapmak istesinler ki? Hem zaman hem de enerji kaybı olarak algılanması gayet normal.

Tek sayfada ödeme modüllerini kullanmanızda fayda var.

9- Web Sitesinin Yavaş Olması
Ben de dahil pek çok internet kullanıcısı yavaş sitelerden hoşlanmıyoruz. Muhtemelen sizde de durum aynıdır. Ürün sayfalarını yavaş açılması, ödeme sayfasının yavaş hareket etmesi gibi durumlar oldukça can sıkıcıdır.

E-ticaret sitenizin hızlı olmasını mümkünse herhangi bir sayfanın 1 saniyenin altında açılmasını sağlayın. Bu sürenin maksimum 5 saniyeyi geçmemesini de notlarımıza eklemekte fayda var.

10- Kdv Ödemelerinin Olması
Bu nedeni aslında biraz açmak gerekli. KDV bilgilerinin olması ya da olmamasından kastım, ürün fiyatında bu bilginin bulunmaması. Ürünün fiyatının ödeme ekranında değişmesi hem hoş karşılanmaz hem de caydırıcı olmakta.

Ürün bilgisinde ve ödeme sayfasında KDV oranının ve tutarının net bir şekilde belirtilmesinde fayda var.

11- Ödeme Alternatiflerinin Olmaması
Herkes kredi kartı kullanmak zorunda değil ya da insanlar kredi kartı bilgilerini sizinle paylaşmak zorunda değiller. Daha da önemlisi sitenize ilk kez kullanan pek çok insan kredi kartı gibi önemli bir bilgiyi paylaşmak istemeyebilirler. Neticede günümüzde halen internet üzerinden dolandırılan insan sayısı bir hayli fazla. İnsanlara hizmetinizi deneme imkanı sağlayın.

Kapıda ödeme gibi daha güvenilir sayılabilecek ödeme yöntemlerini aktif tutarken aynı zamanda daha fazla ödeme seçeneği sunmanızda fayda var. Havale, PayPal ya da daha seçenekli bir kredi kartı ile ödeme seçeneği.

12- Yavaş Kargo
Ve geldik en zor olan kısıma. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde en çok karşılaşılan ve müdahale şansının en az olduğu bölümlerden biri de kargo ve nakliye. Hem e-ticaret firmasının dışında kalan bir konu hem de mesafe olarak çok uzak kalabileceğiniz bir alan. Ürün gitti mi? Ne zaman gitti? Teslimat süresi ne kadar sürdü? gibi pek çok soruyu tek tek incelemek bazen mümkün olmaz. Bu da müşterinizin 2. siparişi vermesini engelleyebilir.

Öncelikle birden fazla kargo firması ile çalışmakta fayda var. Bazı kargo firmaları büyük şehirlerde çok hızlıyken küçük şehirlerimizde teslimat süresi uzayabiliyor. Bazı kargo firmalarında da durum tam tersi bir şekilde işler. Bu durumda en iyi kararı verecek olan kişi müşterinizdir. Geçmiş tecrübelerine dayanarak kendisine en hızlı ve doğru teslimatı yapacak firmayı seçmelerine imkan sağlayın.

Bol kazançlar dilerim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.