Instagramdan satış yapmayı planlayanlar, toplanın! Detaylar, satış ve takipçi arttırma taktikleri ve dikkat etmeniz gerekenler yazının devamında.

Daha önce E-ticaret Siteleri İçin Instagram Kullanım Rehberi yayınlamıştım ancak artık zaman değişti. Haliyle yöntemlerde de bir takım değişiklikler oldu. Daha güncel bilgilerle rehberimizi geliştirmeye devam edelim.

Şu bir gerçek ki hemen hemen herkes e-ticaret yapmak, en azından ek gelir sağlamak için e-ticarete yönelmek istiyor. Genellikle de bu yolculuk Instagram üzerinde bir hesap açarak başlıyor diyebiliriz sanırım. Bu yolculuğu başından sonuna adım adım inceleyelim.

Konuyu detaylandırarak ilerleyelim.

  1. Instagram Hesabı Açmak: Instagram hesabı elbette bu işin olmazsa olmazı. Hesabın bir akıllı telefon ile oluşturduktan sonra diğer adıma geçebiliriz. Bu kısımda olmazsa olmazımız hesabın isim seçimi ve resim alanı. Hesap ismi mutlaka sektör ya da marka adıyla uyumlu ve akılda kalıcı olmalı. Kimse herseyburadahemdeenucuz778 isimli bir hesabı aklında tutmaz. Ayrıca çokta ciddiye alınacağını sanmıyorum.
  2. Instagram Hesabını Kurumsal Hesaba Çevirmek: Instagramdan satış yapmak için kurumsal bir hesaba sahip olmak şart. Kurumsaldan kastım ülkemizdeki “kurumsal” yapı değil, daha çok firma hesabı diyebileceğimiz türden. Bu konu pek çok yerde paylaşıldı ama resmi hesaptan incelemekte fayda var. https://www.facebook.com/business/help/502981923235522 adresinden detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Zaten çok basit bir işlem.
  3. Kurumsal Hesapta Olmazsa Olmazlar: Artık kurumsal bir hesaba sahipsek buna göre davranmamız ve profilimizi buna göre düzenlememiz gerekli. Mutlaka hesap detaylarında iletişim bilgileri, adres bilgileri gibi detayları paylaşmakta fayda var. Eğer bir web sitemiz yoksa muhakkak edinmenizi tavsiye ederim. Bu güvenilirliği arttıracaktır.
  4. Ürünlerin Yayınlanması: Daha önceki yazılarımı takip edenler bilir. Sosyal medya ile ilgili dilimden düşmeyen sizlerden biri de “sosyal medya hesaplarında ürün paylaşmak sosyal medya yönetimi değildir” Instagram için konu biraz farklı. Link vermek, ürün pohpohlamak pek mümkün olmadığından daha net paylaşımlar yapmak mümkün. Özellikle URL yapılarının değişme ihtimaline karşın ürün kodunu mutlaka paylaşmakta fayda var. Bana kalırsa resim haricinde ürün adı, ürün kodu ve ürün kategorisini paylaşmak yeterli. (Kategoriyi hashtag ile betimlemek fayda gösterecektir)
  5. Kitleye Erişim: Instagramda insanlara ulaşmanın en kolay yollarından biri hashtagler kullanmaktır. Paylaşımlarınmızda bu hashtagleri mutlaka kullanmakta fayda var. Bir önceki maddede belirtiğim gibi ürün kategorisini, ürün grubunu ve varsa günün favori etiketini kullanabilirsiniz. (#etek #minietek #dunyadelilergunu gibi) Yalnız burada her etikete saldırmamanız da çok önemli. Absürt görüntülere gerek yok 🙂
  6. Müşteri İlişkileri: Artık kurumsal bir hesap olduğumuzu unutmayın.Şahsi profil gibi davranmamız halinde tepki çekebilir ya da yanlış anlaşılmalara sebep olabiliriz. Sorulara uygun bir dille cevap vermek, paylaşımlarda kullanılan cümlelere dikkat etmek ve negatif yorumlara hızlıca müdahale etmek (silmekten bahsetmiyorum, amaç yorum yapan kişilerin sorunlarına yardımcı olmak) artık daha önemli.
  7. Ödeme Alma ve Kargolama: En sevdiğim kısım. Herşey tamam ama ödeme nasıl alacağız? Nasıl kargoya vereceğiz? Öncelikle şunu söyleyebilirim ki ödeme almak artık eskisi kadar zor değil. Havale, kapıda ödeme gibi yöntemler mevcut. Siz yine de kredi kartıyla alışveriş yapmak istiyorsanız bunun için de pek çok platform mevcut. https://www.goshopier.com benim tavsiye edebileceğim bir platform ancak bunu reklam amaçlı paylaşmıyorum. Farklı sistemler de mevcut. Bilenler yazı altında yorum olarak paylaşırsa sevinirim. Kargolama konusuna gelecek olursak başlangıç için PTT Kargo tavsiye edebilirim. Yeni başlayan firmalara verdikleri taşıma fiyatları oldukça iyidir.
  8. Sipariş Sonrası: İşin pek farkedilemeyen ancak en etkili adımı. Sipariş sonrası ve teslimat sonrası genelde ülkecek pek adım atmayız. Oysa ki takipçileriniz sizi takip etmeye devam edecektir ve memnun kalması durumunda sevdiklerine tavsiye edecektir. Başarılı Instagram hesaplarını inceleyecek olursanız genelde müşteri yorumlarını ve ürünle birlikte çekilmiş fotoğraflarını paylaştıklarını göreceksiniz. Siz de müşterilerinizden geri dönüşleri almak adına ürün teslimatı sonrası yorum isteyebilirsiniz. Unutmadan; öncesinde siparişin hazırlanması, kargoya verilmesi ve kargo takip bilgilerinin paylaşılması gibi detayları özenle ve ilgili bir şekilde paylaşmak çok önemli. Bu işinize ve müşterilerinize ne kadar önem verdiğinizi gösterecektir.

Konu yine uzadı gitti. Arada kafamdakiler dağıldı sonra tekrar geri geldi ama en azından anlaşılır bir yazı olduğunu düşünüyorum. Atladıklarım, yanlış yorumladıklarım ya da eklemek istedikleriniz olursa lütfen yorum olarak paylaşmayı unutmayın.

Bol kazançlar dilerim.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir