Bu yazıyı geçmişte kurulumu ve yönetimini aldığım bir e-ticaret sitesinin ilk yılında nasıl bir yol izlediğimizi göstermek amacıyla hazırladım. Yazı dizisi şeklinde ilerlemeyi planladığımı ve her ay detaylı bir şekilde yapılan işlemleri anlatmaya çalıştım. Ne yazık ki firma ile yaptığım anlaşma gereği isim veremeyeceğim ama umuyorum yakın zamanda sektöründe hemen hemen herkesin bildiği bir e-ticaret sitesi olacaktır.
Yeni e-ticaret sitesi sahiplerine yardımcı olabilmesi dileğiyle.
4. Ay
4. ay yine nispeten sakin geçti ancak fikir yürütme aşamasında son sürat yol almaya devam ediyoruz. Bunda aslında biraz geç kaldık ancak altyapımızın hem müsait olmaması hem de önceliklerimizin farklı olması sebebiyle 4. aya kadar sekmesi gerekti. Geç olsun da güç olmasın 🙂
Öncelikle mail kurgularımızı tekrar gözden geçirmemiz gerekti çünkü istediğimiz verim alınamıyordu. Standart olarak Siparişiniz Alındı, Teslim Edildi gibi mailler dışında dönemsel kampanya mailleri gönderimini sağlıyorduk. Bu da sadece kampanyalardan ya da amacı bizi ziyaret edip alışveriş yapmak isteyen kişileri hedeflememize yol açıyordu. Peki ya alışverişi tamamlayamayan ziyaretçiler? Bu önemli kitleyi geri kazanmak için kolları sıvadık.
Öncelikli hedefimiz alışverişini yarıda bırakan kesim oldu. Bunun için mail gönderim firmaları ile iletişime geçtik ve sistemimize en uygun firmayı tercih ettik. İlk kurgularımız şunlar oldu:
- Sepette ürün bırakan üyeler.
- Ödeme hataları sebebiyle alışverişinin tamamlayamayan üyeler.
- Tasarımsal hatalar sebebiyle alışverişten vazgeçen üyeler.
- Diğer sebeplerle alışverişini tamamlayamayan üyeler.
Bu üyelere mail firmalarının sağladığı kod desteği ile ulaşmamız mümkündü.
Zaten bu konuda daha önce bir yazı paylaşmıştım. bkz: Tetikleyici Mail Oluştururken Kullanabileceğiniz 11 Örnek Senaryo Biz de bu yazımdaki senaryoları kullandık.
Burada amacımız daha önce de belirttiğim gibi alışverişi tamamlayamayan üyeler oldu ve bu kesimin önemli bir kısmını geri kazanmayı başardık. (Şiddetle tavsiye ederim)
Bununla birlikte sosyal medya ve arama motoru reklamcılığı kampanyalarımızın devam ettiğini de hatırlatmak isterim. Bu reklam kanalarını 4 aydır hiç bırakmadık. Bazen günlük bütçeyi düşürdük, bazen yükselttik ancak her zaman reklamlarımız aktif oldu.
Hedef: Müşteri sayısının ve siparişlerin yükselen bir grafikle arttırılması
Sonuç: Başarılı
6 yorum
Biraz detay, biraz detay 🙂
Alisverisi yarıda bırakan, sepe urun bırakan uye olan veya uye olmayan kişileri nasıl tespit esiyorsunuz,
Sosyal medya strateleriniz nelerdir,
Nerelere reklam veriyorsunuz
Adwords, facebook, instagram vs gunluk butce nedir, reklamlar için kaç.reklam biçimi kullanılıyor
Cem, zaten işin içinde olan birisin sana ne kadar bilgi verebilirim ki? 🙂
Adem Aslında tam da bu işi yapan insanların senin gibi bir uzmanın neler yaptığını, nasıl çalışmalar yaptığını öğrenmesi gerekir. açıkçası özellikle google adwords ile olan tecrubeni paylaşmanı (en azından bir kısmını), sosyal medya reklamlarında bütçe dağılımı, stratejiler vs çok önemli bilgiler. örneğim merchand reklamları için ne diyorsun? ürün satışı için son zamanlarda instagram epey sağlam geri dönüş sağlıyor bu konuda ne gibi stratejiler yapılabilir.
Not: Her sabah; maillere bak, face ye bak, adem altanın sitesine bak, eticaretmag a bak ve sonrasında işe başla
Bu soruları diğer yazılarımda mümkün olduğu kadar yayınlıyorum ama bu projede tüm rakamları paylaşmam hem etik olmaz hem de diğer kişileri yanlış yönlendirebilir. Ben %50 Adwords %20 Facebook gibi bir dağılım yaparsam ve sektör tam tersi bir reklam türüne uygunsa sorumluluk üstüme kalır 🙂 O yüzden sadece fikir beyan etmeyi doğru buluyorum.
e-mail marketing firması önerileriniz nelerdir.
Bu konuda pek çok başarılı firma mevcut. Aslında bununla ilgili bir liste hazırlayayım ben 🙂
Sizin içinse Euro.Msg, Revotas gibi firmaları tavsiye ederim.