Geçtiğimiz yıl Bigcommerce kullanıcılarına da açılan Instagram e-ticaret özelliği, geçtiğimiz günlerde yeni kullanıcılara da açılarak e-ticaret için ödeme yöntemleriyle dikkat çekti. Bazı kullanıcılar için uygulama içi ödeme özelliğini etkinleştiren Instagram, artık profilinizin bir parçası olarak banka kartı ya da kredi kartınızı kaydetmenizi sağlıyor.
Şirket, yapacağınız bir güvenlik şifresi ayarının ardından uygulamadan çıkmadan alışveriş yapmanızı sağlıyor. Dolayısıyla artık Instagram üzerinden gördüğünüz ürünleri satın almak için başka bir web sitesine giderek ödeme bilgilerinizi girmenize gerek yok. Bu durum hali hazırda sosyal ağlar arasında etkileşim oranıyla öne çıkan Instagram’ın, e- ticaret dünyasında da ciddi bir oyuncu olmasını sağlıyor.
İlk olarak Genady Okrain‘in fark ettiği ödeme özelliğiyle ilgili bir Instagram sözcüsü, restaurantlar veya güzellik salonlarından randevu alınması için sınırlı sayıda ortakta uygulama içi ödemenin aktif olduğunu belirtti. Bu bahsedilen ortaklardan biri de rezervasyon uygulaması Resy. Resy’nin müşterilerinden bazılarının Instagram Sayfaları, rezervasyon için uygulama içi ödeme yöntemleri sunmaya başlamış durumda.
Görünen o ki; Instagram sadece bu ödeme yöntemleriyle kısıtlı kalmayacak. Şirket, gelecek günlerde sinema bileti gibi ürünlerin uygulama içinden doğrudan satın alınabileceğini ifade ediyor. Mart 2017’de paylaştığı blog gönderisinde yıl içerisinde doğrudan işletme profillerinden rezervasyon yapılmasını sağlayacak bir özelliği kullanıma sunacağını belirtmişti. Ancak buna rağmen, ödeme yöntemlerinden bahsetmemişti.
Özellik, şu an için sadece ABD’deki bazı kullanıcılar tarafından kullanılabiliyor. Bu arada Instagram Ödemeleri’nin hizmet kullanım şartlarına baktığınızda Facebook’un Ödeme yöntemleri ile aynı şartlara sahip olduğunu görebileceğinizi de belirtelim.
Etkileşim oranının yanı sıra platformdaki marka çeşitliliği ve estetik fotoğraflardan oluşan içerik anlayışı sebebiyle markalar, Instagram’da satış yapmaya ağırlık verebilir. Özellikle yeni ödeme yöntemleriyle birlikte kullanıcıların hızlı ve kesintisiz bir şekilde gerçekleştirebileceği satın almalar ise markaların Instagram’da daha fazla reklam yapmasına yol açabilir.
Kaynak: https://webrazzi.com/2018/05/04/instagram-e-ticaret-icin-odeme-yontemlerini-yayina-aliyor/
Kişisel Yorumum:
İlgili özellik alışveriş yapılmasına olanak tanımaktan çok Instagram’ın (ya da Facebook) kendi ödeme altyapısını kullanmaya dayanıyor. Ülkemizde ödeme sağlayıcıların sunucularını ülke içinde barındırması zorunluluğu mevcut. Hatırlarsanız geçmişte kendi sunucularını kendi bünyesinde barındırmakta direnen Paypal aynı sebepten ülkemizden çekilmek zorunda kalmıştı. PayU için de aynı sorun baş göstermiş ancak firma yerel yasalara saygı göstererek gerekli adımları atmıştı.
Instagram’ın ülkemizde resmi olarak aktif olmayışı ve ödeme altyapısını taşıyamacağını düşünürsek açıkçası ben çokta umutla bakmıyorum ancak e-ihracat yapan firmaların işine yarayabileceğini düşünüyorum.
4 yorum
Yazınızı zevkle okudum elinize sağlık Adem bey.
Ülkemizde malesef PayPal başta olmak üzere birçok ödeme altyapısı desteklenmiyor. Bu da e-ticaret (özellikle yurtdışına satış) yapmak isteyen kullanıcıları negatif etkiliyor.
Yorumunuza katılıyorum, PayPal’a benzer bir durumdan dolayı ülkemizde muhtemelen desteklenmeyecektir.
Yazılarınızın ve tweet’lerinizin takipçisi olmaya devam edeceğim 🙂 Çalışmalarınızda başarılar…
Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim.
İnstagram gibi sosyal medya sitelerinde reklam vermek yerine bu sitelerdeki yüksek takipçi kullancı hesapları ile anlaşarak reklam yapmak daha mı bütçe dostu sizce?
Sektöre göre değişir bence.