E-ticaret devleri büyük birer tekel olarak uluslararası e-ticaret pazarını kontrol ediyor. Ancak Amazon, eBay, Zappos, Wal-mart ve Alibaba gibi devler, sahip oldukları know-how’la aynı zamanda tüm diğer e-ticaret şirketlerine örnek oluyor.
En büyüklerin arasına girmek zor olabilir, ama bu durum onlardan ders almaya ve kendi e-ticaret işinizi geliştirmeye mani değil. İşte size dünyanın en büyük e-ticaret markalarından satışları ve gelirleri artırmakla ilgili 7 ibretlik ders:

1. Sayfalarınız Hızlı Açılsın
Dünyanın en güzel sitesine sahip olsanız da sayfalarınız yavaş açılıyorsa müşteri kaybedersiniz. Bunun için Google+ sosyal ağına bakmanız yeterli. Google+ sayfaları yavaş yüklendiği için büyük miktarda aktif kullanıcı kaybına uğradı. Siz de ziyaretçi kaybına uğrarsınız.
Somut konuşalım mı? Bir sayfanın yüklenmesindeki her 100 milisaniyelik gecikme satışlarını %1 azaltıyor! Kısacası insanların acelesi var ve yavaş yüklenen sayfalarla işleri yok. Ayrıca mobil cihaz kullanıyorlar. Hafta sonu evden alışveriş etseler bile ne alacaklarına hafta içi akıllı telefondan bakıp karar veriyorlar.
Mobil internet bağlantısı da pahalı, bu yüzden yavaş yüklenen sayfalarla yolda vakit kaybetmek istemiyorlar. Duyarlı mobil tema kullanın ve sayfalarınızın mutlaka hızlı açılmasını sağlayın.

2. Müşteri Size Kolay Ulaşsın
Dünyanın en büyük e-ticaret sitesi Amazon bile ürün sevkiyatı gibi birçok teknik konuda müşteri hizmetleriyle ilgili sorunlar yaşıyor. Müşteri her zaman sorunlu olabilir ve hemen her zaman haklıdır. Müşteriyi memnun edip satışlarınızı artırmak ve müşteriyi elde tutmak istiyorsanız müşteri hizmetlerine önem vermelisiniz. Öyleyse müşterinin de size 7/24 ulaşması gerekiyor.
Bunun için ücretsiz telefon çağrıları, e-posta, online sohbetle müşteri desteği gibi çok sayıda seçeneğiniz var. Ancak en güzeli ve en uygun maliyetli çözüm sayfanızda alışveriş, fatura bilgileri, ürün iadesi gibi gerekli tüm detayları net, okunaklı ve anlaşılır bir yazıyla anlatmak.
Müşteri hizmetlerinde en önemli nokta müşterinin size ulaşmasını gerektiren sorular ve sorunlara yol açmamaktır. Müşteriyi baştan doğru bilgilendirirseniz bu sorunu büyük ölçüde aşmış olursunuz. LivePerson, BoldChat ve Live2Support gibi hizmetlere entegre olan e-ticaret platformlarını kullanabilirsiniz.

3. Kişiselleştirin
Derler ki hayatta her şeyi kişiselleştirip üstünüze alınmayın, ama müşteriler ve e-ticaret söz konusu olduğunda bu tam olarak doğru değil. Müşteriye özel bir hitap biçimi, ihtiyaçları ve kullanıcı alışkanlıklarına özel kişiselleştirilmiş kampanyalar kullanmanız gerekiyor.
Amazon’un ün güçlü yanlarından biri de bu. Örneğin müşteriye daha önce ilgilendiği ürünlere benzeyen ürünler içeren kişiselleştirilmiş bir açılış sayfası gösteriyor. Ürün sayfanızda müşteriye çok sayıda genel seçenek sunarsanız insanlar kararsız kalır ve satışlar azalır. Kişiselleştirilmiş ürün sayfaları ise satışları kolaylaştırır.
Bu noktada “şunu alan şunları da satın aldı ve hepsi bir arada yüzde 20 indirimli” gibi anlık, nokta atışı yapan kampanyalar kullanabilirsiniz.

4. Sitenizde Arama Kutusu Olsun
Sonuçta insanların aradığını bulmasını kolaylaştırırsanız satışlarınızı da kolaylaştırmış olursunuz. Böylece müşteriler ana sayfa, kategori ve ürün sayfalarında aradıklarını hızla bulabilirler. Bunun için de en iyisi ürün ve hizmetlerinizle ilgili başarılı bir anahtar kelime çalışması yapmak ve bu kelimeleri ürün sayfalarında kullanmak.
Böylece hem arama motorlarında sitenizi kolay bulurlar hem de siz, site içi aramalara bakarak müşteri davranışlarını izler, ürün ve kampanyalarınızı onlara göre özelleştirerek satışlarınızı artırırsınız. Nitekim sitenizde arama kutusu kullanan müşterilerin dönüşüm oranı yüzde 2,4 iken, arama kutusu kullanmayanların dönüşüm oranı yüzde 1,7 olduğunu görüyoruz.

5. Test Yapın
Amazon CEO’su Jeff Bezos’un dediği gibi, “Yılda yaptığınız testleri iki katına çıkarırsanız iki kat daha fazla fikir üretirsiniz.” Kısacası test yapmaktan asla vazgeçmeyin, çünkü planlar bozulmak için vardır ve evdeki hesap çarşıya uymaz. Sitenizde satışların neden arttığını, neden azaldığını veya satışları nasıl artıracağınızı ancak test yaparak görebilirsiniz.
eBay kurucusu Pierre Omidyar da aynı şeyi söylüyor: “İnsanların çoğu gidip yeni bir şeyler denemiyor”, yani deneme yanılma yöntemi ve testler yoluyla öğrenmeniz gerekiyor.

6. İşlem Bildirimleri
İnsanlar e-posta pazarlaması kapsamında tanıtım amaçlı gönderilen e-posta iletilerini reklam olarak gördüğünden az okuyor, hatta çoğu zaman bu iletileri tıklayıp açmıyor. Ancak işlem bildirimleri farklı. İşlem bildirimleri sizden alışveriş yaptıkları zaman, sipariş verdiklerinde, bültene abone olduklarında, ankete katıldıklarında gönderdiğiniz onay iletileridir.
İşlem bildirimlerine e-posta pazarlaması metinleri ekleyerek satışlarınızı artırabilirsiniz, çünkü yapılan araştırmalar işlem bildirimlerinin diğer pazarlama iletilerinden 4 – 8 kat daha fazla açılıp okunduğunu gösteriyor.
Peki insanların ilgisini çekecek ve onlara reklam gibi gelmeyecek e-posta iletilerini nasıl hazırlarsınız? Amazon gibi yapabilirsiniz. Amazon yaptığınız alışverişlerle ilgili size alışveriş analiz ve değerlendirme raporları gönderiyor ama aslında bunlar pazarlama amaçlı tanıtım içeriği (ürün incelemeleri vb.).

7. Ürün İncelemeleri ve Sosyal Kanıt
Hiç kendinizi kandırmayın: Müşteri kime inanır? Size mi, yoksa başka müşterilere mi? İnsanların gönüllü marka elçileri olup sizi kendi sosyal ağ hesaplarından tanıtmalarını istiyorsanız öncelikle onları memnun etmeniz gerekiyor, ama bu daha başlangıç. Bir de ürün sayfalarınızda ürün incelemeleri yazmalarına izin vermeniz lazım.
Olumlu ürün incelemelerini müşteriler yazarsa daha inandırıcı ve doğal olur. Ayrıca, açıkça kötü niyetli eleştiri içermeyen olumsuz ve yapıcı ürün incelemelerine de izin vermelisiniz. Korkmayın, kimsenin ürünü kusursuz değil ve insanlar ürünlerinizin hem eksilerini hem de artılarını yazarsa çok daha inandırıcı olur. Ayrıca “adamlar ürünlerine güveniyor kardeşim” derler.

Müşterilerin yüzde 88’i bir sitedeki doğal ürün incelemelerine eş-dost tavsiyesi kadar güvendiklerini söylüyor. Ürün incelemeleri aynı zamanda içerik pazarlama metinleri olup e-ticaret sayfalarınızın arama motorları tarafından endekslenmesini hızlandırıyor.
Siz de Amazon’un ürün sayfasından esinlenerek yıldızlı rating sistemleri (yani pazarlamada oyunlaştırma taktikleri) kullanabilirsiniz. Ayrıca müşterilerin bunlara filtre uygulamasına izin verin. Örneğin 5 yıldızlı ürün incelemeleri ile 1 yıldızlı incelemeleri de okusunlar. Merak etmeyin, sırf size saldırmak için ters yazan insanları hemen anlar ve onları ciddiye almazlar. Böylece ürünlerinizin prestiji artar.

Bonus: 8. İbretlik Ders
E-ticaret söz konusu olduğunda büyük şirketleri yakalamak zor, ama bu şirketlerin satışları artıran cin fikirlerini sizden saklaması da imkansız: Çünkü tek yapacağınız sitelerini ziyaret edip neler yaptıklarına bakmak. Ardından kendi bütçeniz, hedef kitleniz, marka imajınız ve ürünlerinize göre uygun gördüğünüz taktikleri e-ticaret sitenize uygulamak. Öyleyse 8. ibretlik ders de şöyle olmalı: E-ticaret sitesi açmadan önce rakipleriniz neler yapmış, internette gezip bir bakın.

Kaynak: http://eticaretmag.com/e-ticaret-devlerinden-satislari-artiran-7-ders/

2 yorum. Yeni Yorum

Merhaba Adem Bey
E-ticaret sitem var ama çok amatorum bi kac deneme ürün koydum siteme ama sanırım benim sandığım kadar basit değil bana onerebileceginiz bi yol var mi ?
Şimdiden teşekkür ederim.

Merhaba,
Tarafıma mail yoluyla ulaşabilirseniz elbette yardımcı olmak isterim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.