Yılbaşı alışveriş sezonu boyunca kendi ağındaki trafik bilgilerini değerlendiren MarketLive, yaratılan alışveriş trafiğinin %47’sinin mobil cihazlardan kaynaklandığını ortaya çıkarttı. E-ticaret gelirlerinin de yaklaşık dörtte biri mobil cihazlardan yapılan alışverişten kaynaklanıyor.

Rapora göre 2014 yılında akıllı telefonlardan elde edilen e-ticaret gelirleri %111 oranında arttı. Ayrıca sosyal ağlarda kullanıcıların yaptığı ürün tavsiyelerinde de %100’lük bir artış görüldü.

Raporda ayrıca 500 tüketiciye, yeni ürünleri nereden öğrendikleri sorulmuş. %61 oranında yeni ürün bilgisinin sosyal medya aracılığı ile alındığı, ortaya çıkan önemli verilerden. Televizyon ve bloglar ise %20’nin altında kalıyorlar. Basılı medya ise %4’ün altında kalıyor.

Araştırmada ortaya çıkan diğer veriler:

  • Yılbaşı alışveriş gelirinin %19’u 22 Aralık – 4 Ocak tarihleri arasında gerçekleşiyor.
  • Bu yıl ortalama sipariş büyükülüğü %4,2 artış gösterdi.
  • Trafik artışı %13,3 olarak gerçekleşti.
  • Tüketicilerin %59’u sosyal medyada arkadaş / aile tavsiyelerine güveniyor.
  • %30’u Amazon.com tavsiyelerine güveniyor.
  • Hediye için fikir arayanların %50’si bloglara, %27’si sosyal medyaya bakıyor.

Kaynak: http://eticaretmag.com/yeni-yilda-e-ticaret-trafiginin-yarisi-mobilden-geldi/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.