Gittigidiyor‘un GfK’ya yaptırttığı Türkiye’nin online alışveriş alışkanlıklarını ortaya koyan araştırmanın benim için en çarpıcı noktası araştırma sonucunda 89%’luk bir oranla e-ticaret sitelerinde hiç online alışveriş yapmayan kitlenin var olması.
Araştırma sınırlı bir kitle tarafından yapıldığından bu 89%‘luk değer biraz fazla. Bu kadar olmasa da Türkiye’de elektronik alışverişin ulaşmadığı ciddi bir kesimin varlığı şüphesiz doğru.
İnfografikte rahatça görebileceğiniz verilerin bir diğer önemli ayrıntısı da mobilin “gelecek mobilde” olarak vurgulanmış olmasıdır.
Ödeme sistemleri hakkında da bilgiler bulunması bu raporu benim için daha anlamlı hale getirdi. Kapıda ödeme gibi yeni yeni hayat bulan hizmetlerin ne oranda talep edildiğini gözler önüne seriyor. Özellikle araştırmada 10% olan kapıda kredi kartıyla ödemenin önümüzdeki günlerde daha çok artacağına inanıyorum.