Dünyaca ünlü araştırma kuruluşu Nielsen’in yayınladığı rapora göre; online alışveriş yapan kullanıcıların yüzde 10′u, sosyal ağlarda gördüğü reklamlar neticesinde satın alma yoluna gidiyor.
Bu mecralar her ne kadar önemli olsa da, sosyal medya kanallarında paylaşılan içeriklerin satışa dönüştürme konusunda yetersiz kalabildiğini geçtiğimiz günlerde bir yazımızda paylaşmıştık. E-ticaret sitelerine gelen trafik kaynaklarının incelendiği bu araştırmaya göre, sosyal mecralardan gelen trafiğin yalnızca yüzde 1′i satışa dönüşüyor. E-ticaret sitelerinden ilk kez alışveriş yapan müşterilerin yüzde 39′unun organik trafikle veya ücretli reklam linklerinden yönlendirildiği, yüzde 30′unun ise perakendeci tarafından gönderilen e-mailler üzerinden elde edildiği de araştırmada ortaya konulmuştu.
Nielsen’in bu yeni araştırması ise; online alışveriş sitelerine gelen trafiklerin satışa dönüşme oranlarına değil, kullanıcıların üzerinde hangi pazarlama mecralarının daha efektif olduğuna odaklanıyor. Sosyal medya kanallarındaki reklamlara maruz kalan kullanıcıların yüzde 10′u online olarak alışveriş yaparken, yüzde 8′i ise fiziki mağazalardan alışveriş yaptıklarını söylüyor.
Rapor, sosyal ağlarda aktif olan kullanıcıların yüzde 47′sinin müşteri hizmetleri için bu mecraları kullandığını, her üç sosyal medya kullanıcısından birinin ise, bilgi almak için telefon yerine markaların fan sayfalarını tercih ettiğini vurguluyor. Araştırma ayrıca, bilgisayar kullanan kişilerin zamanlarının yüzde 20′sini sosyal ağlarda geçirdiğini de açıkladı. Bu bağlamda mobil cihaz kullanıcıları ise yüzde 30 ile PC’leri geride bırakmış durumda.
Nielsen, araştırmasında mobil uygulamaların artan kullanım sıklığına da vurgu yapmış. Buna göre geçtiğimiz Temmuz ayında Facebook’un mobil uygulaması bir önceki yıla göre yüzde 88′lik bir artışla 78.4 milyon aylık ziyaretçi rakamına, Twitter ise yüzde 134′lük bir artışla 22.6 milyonaulaşmış durumda.
Araştırmanın sonuçlarını dikkate alıp, iyi analiz etmekte yarar var. Özellikle müşteri hizmetleri konusunda kullanıcıların sıklıkla tercih ettiği sosyal medya kanalları, iletişim ve CRM açısından markalara ciddi kapılar aralayabilir. Takipçileri aksiyona çağıran daha etkili reklamlar ve iyi bir kullanıcı deneyimi sunan mobil uygulamalar sayesinde şirketler, gelirlerini yüksek oranlarda artırabilme imkanına sahipler.