E-ticaret yazılımı kiralayan ya da özel e-ticaret yazılımları yapan firmaları yakından tanımak her zaman iyidir. Çalışacağınız firmanın sizinle, sektörünüzle ve yapmak istediğiniz işle alakalı fikirlerini duymak, sizin için de yeni fikirlere sahip olmak demektir.

İşte bu yüzden ben de RGS Yazılım Müşteri İlişkileri ekibinden Galip Bey’le küçük bir röportaj gerçekleştirdim. Umarım keyifle okursunuz.

1. Şirketinizin Kuruluşundan Bugüne Geldiğini Düşündüğünüz Nokta Sizce Nedir?

Rgs yazılım kuruluşundan bu yana tecrübeli kadrosunun yanında genç ve dinamik ekibiyle e-ticaret sektöründe kendisine iyi bir yer edinmiştir. Özellikle e-ticaret sektörünün Türkiye’de henüz tam olarak yaygınlaşmaması bu sektöre ilgi duyanların fazla oluşuda Rgs’nin kısa sürede büyük adımlar atmasını kolaylaştırmıştır. Rgs’yi ilk kurduğumuzda çoğu insan e-ticaret ve internet alışverişlerine uzaktı. İnternet alışverişleri günümüzde bile özellikle ülkemizde tam anlamıyla yerine oturmuş değil nedeni ise gelişmelere ne kadar çabuk alışsakta özellikle geçmişte internet konusunda yaşanmış olan olumsuz olaylar insanlar üzerinde güvenirliliği azaltmıştır.Neyse ki şuanki tablo bu durumun büyük oranda azaldığını gösteriyor.

Özellikle internet denetiminin yasalarla kontrol edilmeye başlanmasını da büyük bir gelişme olarak kaydedebiliriz. İnanıyorum ki gelecektede e-ticaret sektöründe gelişmeler arttıkça farklı iş kolları oluşacak ve istihdamda bu yönde artacaktır.

Bunun yanında reelde var olan bir çok iş kolunun e-ticaretle entegreli bir şekilde varlığını sürdüreceğini düşünüyorum.

2. Biraz Özel Olabilir Ama Şu Anda Kaç Firmanın Sizi Tercih Ettiğini Söyleyebilir misiniz?

Gerçekten özel bir soru özellikle bütün firmaların bu sorudan kaçındığını söylemem yerinde olacak sanırım ama yinede size net olmamakla birlikte en son aklımda kalan rakamın 500’ün üstünde olduğunu söyleyebilirim.Bu durum tamamen işletmenizin yapmış olduğu yeniliklere,bizi tercih edenlerin sağlamış olduğu referanslara ve argeye açık olmanızla ilişkiledirilebilir.

3. Hizmet Verdiğiniz Firma Sayısını Arttırmak Adına Planlarınız Nedir?

Asıl hedefimizden bahsedecek olursak insanların bu sistemi kendi sistemleri gibi anlamalarını ve çalıştırmalarını sağlamak.Çünkü biz müşterilerimizede aynısını yapmaya çalışıyoruz.Bir müşteri bize yapmak istediği iş fikri ile geldiğinde ona ilk olarak işi benimsemesi gerektiğini anlatırız.Daha sonra yapacağı işle ilgili sektör analizlerini ve alıcı kitlesini kimlerin oluşturduğu konularında bilgiler sunarız. Site kurulum aşamasında ise sitenin görsel etkisi ve yönetim paneli sistemi hakkında eğitimler veririz.Sistemimizde de yüzlerce tasarım yer almakta yönetim paneli ile uyumlu çalışan bu tasarımları müşterilerimiz kendileri de isteğe bağlı olarak değiştirebilmektedir.Tabi takıldıkları her noktada siteleri için desteği 7/24 sağlamak yine bizim işimiz. Peki bundan sonrası ne mi olacak diyorsunuz. Bundan sonrası sistemi yapay zeka haline dönüştürmekte. Kullanıcı tanımlama ve öneri sistemimiz sayesinde bunu gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Bu konuda Tübitak’a sunduğumuz bir projemizde bulunmakta.

4. Sizce Ülkemizde E-ticaret Şu Anda Hangi Aşamada? Neden?

Tüsiad’ın bir raporunda okumuştum aslında o rapor tam olarak nerede olduğunu gerçekten anlatıyor. Raporda e-ticareti 4 faza ayırmışlar Türkiye 3. Fazda yer alıyordu. 3. faz da e-ticarette ürün kalitesi ve içeriğinin net olduğu, insanların teknoloji, kitap ve medya ürünlerinin satışının yaygınlaştığı evrede olduğu yazıyordu. En son aşama olan 4. fazda ise insanların e-ticaret sitelerine olan güveninin arttığı aynı zamanda moda, güzellik ve gıda ürünlerinin satışı yaptığı evreydi. Bu raporda gayet güzel bir şekilde açıklamışlar. Özellikle Türkiye’nin değişimleri ve teknolojiyi kolaylıkla özümsediğini düşünürsek önümüzdeki birkaç yıl e-ticaretin çok iyi bir konumda olacağını düşünüyorum. Aslında farklı bir açıdan bakacak olursak e-ticaret şirketlerinin büyüyüp gelişmesi ve marka bilinirliliğini artırması dünya çapında bir kitleye hitap etmesi e-ticaret sistemleriyle hem düşük maliyetli hemde daha pratik ve hızlıdır.

5. E-ticaret Yazılımı Arayışında Olan Firma ve Kişilerin Neden Sizi Tercih Etmesi Gerektiğini Düşünüyorsunuz?

En başta biz RGS’yiz. Hizmetlerimiz paketlerimiz paketlerimizin kalitesi ve özellikle belirtmek istiyorum ki tasarımlarımız diğer firmalara oranla çok iyi. Neden özellikle tasarımlarınız diyeceksiniz.Diğer firmalardan tasarımlarımız için transfer olan bir çok işletmeci var.Tabi alt yapımız,desteklerimiz ve müşteri memnuniyetini ön planda tutmamızı saymıyorum bile.Bunların hepsini bir araya getirirseniz zaten işletmenizi tercih etmemeleri gibi bir durum söz konusu olmamaktadır. Bunların yanında gelişmelere ve argeye açık bir firmayız.Yeni teknolojileri sistemimize entegre etmeye çalışıyor ve belirli periyotlar ile sistemimizin sürümlerini güncelliyoruz. Diğer taraftan müşterilerimize reklamcılık, dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi ve seo ile ilgili tavsiyelerde bulunmaktayız.Arge’ye gelecek olursak sektörümüz ve sektörle ilgili bir çok gelişmeyi takip etmekte ve çalışma rotamızı bu yönde şekillendirmekteyiz.

6. Ürün ve Hizmet Çeşitlerinizden Bahseder misiniz?

E-ticaret yazılımı,ilan yazılımı temel ürünlerimizi oluşturmakta,ek hizmet olarakta konsept tasarımlar,tasarım entegresi,seo hizmeti, iç seo hizmeti yer almakta bunların yanında sms entegrasyonu,xml entegrasyonu,online fatura yazdırma modüllerimiz de sistemimizle birlikte bir kombin oluşturmaktadır.

7. Son Olarak Eklemek İstedikleriniz?

Son olarak Türkiye’de e-ticaret sitelerinin gerçek anlamda iyi bir büyüme potansiyeli bulunmakta.Yeni açılan e-ticaret sitelerinin büyüme oranlarını gözlemleyerekte bu durumu farkedebilirsiniz. E-ticaret sitelerinde sistem kurulumundan sonra kalan geriye kalan sadece tedarik, reklam ve tanıtım hizmetleri.Online mağazaya sahip olarak bu işi yapmak isteyen yada ileride yapmayı düşünenler varsa bilgi vermek ve nasıl bir yol izlemesi gerektiği konusunda yol haritası oluşturmak adına işletmemize bekleriz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.