Facebookta Reklam Görmeye Alışkın Durumdayız Fakat Bu Yeni Sistem Kullanıcıları Sıkabilir!!
Facebook’ta reklam sistemini hepimiz bilmekteyiz fakat yeni sistem biraz değişik. Facebook, bu sistemle TV kanallarına rakip mi olacak ? sorusunu akıllara kazıyor adeta. Yapılan araştırmalar sonucu Facebook kullanıcılarının en çok “Prime Time” vakitlerinde online olup, ana sayfalarını kontrol ettiklerini gösteriyor. Bu veriler üzerinden gidilerek Facebook yetkilileride belirli saatlerde, TV reklamlarına benzer video reklamlar oynatmaya karar verdi.
Reklamlar hakkında konuşacak olursak eğer; reklamlar 15 saniye uzunluğunda olacak ve otomatik oynatma olarak kullanıcının ana sayfasında belirecek. Bu demek oluyor ki siz Facebook ana sayfanızda iken, belirlenen zamanlarda video reklam görünecek ve kendi kendine otomatik olarak başlayacak. Bu durum kullanıcının canını az da olsa sıkabilir. Facebook bu kararı aldı fakat kullanıcının memnuniyeti ne yönde olacak merakla bekleniyor.
Facebook tabi ki bu reklam düşüncesi ile kendine gelir sağlayacak onda şüphe yok fakat düşüncesi ne yönde onu konuşacak olursak. Bu yeni reklam hamlesi ile Facebook günde 2.5 milyon dolarlık bir gelir elde edeceğini düşünüyor. Ancak ne sıklıkta video reklamlar gösterilecek bu konuda kesin bir bilgi yok. Mark Zuckerberg’in aklında ki rakam, her 20 msjdan birinin video reklam olması yönünde. Yani ana sayfadaki paylaşımların %5’i videolu reklamlardan oluşacak gibi görünüyor.
Şimdilik daha örnek yayınlanmadığı için bu reklam videolarının ne kadar rahatsız edeceği kestirilemiyor. YouTube benzeri video siteleri, izlenen içerikten önce, belli bir süre reklam izlenmesini mecburi kılabiliyor ve bu mecburiyet kullanıcının bir zaman sonra ters tepkisine yol açabiliyor. Bu da ister istemez kullanıcı kaybına neden olabiliyor. Bakalım Facebook böyle bir sorunla nasıl mücadele verecek. Bu uygulama için Facebook farklı bir düşünce içerisinde mi ? ya da bir düşüncesi var mı ? henüz belli değil, ilerleyen dönemlerde hep birlikte göreceğiz…