Bu yazı öncelikle https://www.siteyapicieticaret.com/eticaret-satis-arttirma-yontemleri adresinde paylaşılmıştır.

Bu yazıyı yazmamın asıl sebebi geçtiğimiz ay (2018 Haziran) Site Yapıcı E-ticaret projesi sahibi Özgür Şar ile sektörün öne çıkan isimleri, dijital pazarlama uzmanları ve e-ticaret danışmanları olarak yaptığımız bir söyleşidir. Bu zamana kadar paylaşmayışımın sebebi de ilk önce yukarıda linkini de paylaştığım sitede yayınlanmasının sağlanması ve hit hırsızlığına sebebiyet vermek istememdir.

Konumuz ise e-ticaret satış arttırma yöntemlerinden 3 tanesini seçecek olsaydım hangilerini seçerdim şeklindeydi ama her zamanki gibi yazmaya başlayınca yine duramadım ve söyleşiden blog yazısına evrildi, ben de paylaşayım dedim 🙂

Faydalı olması dileğiyle.

1. Dijital Pazarlama:
Google Adwords, Sosyal Medya ve SEO çalışmaları her zaman ilk önceliğimdir. Reklamcılıkla başlar, SEO çalışmalarına start verip sosyal medya çalışmalarını beraber yürütmeyi tavsiye ederim.

Neden;
Google Adwords, müşteri tam da ürün aradıkları sırada reklam gösterdikleri için sıcak satışta en önemli oyuncu benim gözümde. Bu yüzden listede her zaman ilk sırada.

Sosyal Medya ise tüketici ile direk iletişime geçtiğiniz platformlar. Çoğu insan telefon etmek ya da mail atmak yerine sosyal medya üzerinden iletişim kurmayı tercih etmekte çünkü “telefonlara çıkmayabilir ya da mailleri yanıtlamayabilirsiniz, ancak Twitter’dan sizi mentionlarsam cevap vermek zorunda kalırsınız” algısı artık net olarak tüketicilerde var.

​SEO işin biraz daha sabır gerektiren tarafı. Yaptığınız ​çalışmaların neticesini görmek bazen aylarca sürebiliyor. Ne kadar erken başlanırsa o kadar iyi elbette ama netice almak için beklemek şart ve bir e-ticaret sitesinin ana hedefi para kazanmaksa o kadar beklemek istemeyecektir.

2. Müşteri Memnuniyeti:
​Dijital pazarlama ile müşterinizi sitenize geldi ancak bundan sonrası çok daha önemli. İnsanlara hem ziyaret halindeyken, hem alışveriş ​sırasında hem de alışveriş sonrasında yardımcı olacak çalışmalar yapmak şart.

Senaryolandıralım:
Ziyaretçiniz sitenize “pileli etek” araması ile geldiyse yaptığınız tüm pazarlama çalışmaları neticesinde kişi pileli eteklerin olduğu sayfaya kolayca ulaşmalı.
​Hatta ürünlerin renk ve beden olarak kolayca filtrelenmesi ve minimum sayıda sonuçla karşılanması deneyim açısından her zaman pozitif bir etki oluşturmaktadır.
Sepeti doldurduktan hemen sonra kişilerin sadece ödeme yapmasını istemeyin. Sepette rahatsız etmeden alternatif öneriler, kampanyalar ve bir sonraki alışveriş için önerilerin olması kişilere ​güven ve özel hissettirme etkisine artı fayda sağlayacaktır.
Sipariş sonrasında ise yine rahatsız etmeyecek şekilde düzenli mail gönderimi olmazsa olmazım. Benzer ürünlerin tavsiye edilmesi, gezilen kategorilere ait ürünlerin paylaşılması ve ürün düzenli tüketim ürünüyse (tıraş köpüğü gibi) kullanım süresinin dolmasına yakın yeni bir sipariş talebinin önerilmesi gibi ek destekler de sipariş sayılarında önemli bir artış sağlayacaktır.

​3. Kampanya:
İnsanlar kampanyaları sever. Özellikle indirim kampanyalarını hepimiz severiz. Bir e-ticaret sitesinde her an yeni bir kampanya kurgulanabilir bir yapıda olması olmazsa olmazım. 2 saatliğine %50 indirim, hafta sonuna özel %25 ya da ay boyunca 2. üründe %50 gibi kampanyalar zaten yapılması planlanan alışverişin sepet ortalamasını yükseltecek, sipariş sayısını da dolaylı yoldan arttıracaktır.

Bol kazançlar dilerim.

4 yorum. Yeni Yorum

Adem Bey,

Yazınızı şimdi farkettim. Kendi sitenizde de paylaştığınız için de teşekkür ederim. Konuyla ilgili kişilere faydalı olması dileğiyle…

Merhaba Adem bey kısaca şöyle özetliyim bilgisayar üzerine n11 dem ürün satıyorum çok ciddi cirolarım var ama kar marjı çok az ben gg da dükkan acmaya karar verdim ancak hem kendi sitemi artık Prof şeklindenkurmak istiyorum hemde farklı kar marjı yüksek sektöre girmek istiyorum yardımcı olurmusunuz.

Merhaba,
bilgi@ademaltan.com.tr adresinden tarafıma ulaşabilirseniz yardımcı olmaya çalışırım.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.