E-ticaret sitelerinde her zaman önem verdiğim sayfaların başında kategori ve marka sayfaları gelir. Tüm reklam ve seo çalışmalarının özellikle bu sayfalara yapılmasını öneririm ki hem başarılı sonuçlar elde edilebilsin. Öte yandan internet kullanıcılarının da aramalarında çoğunlukla “ürün kategorisi”, “marka ürün kategorisi” ya da “marka ürün adı” şeklinde arama yaptığını bilmekteyiz.

En çok yapılan hatalar da bu sayfalar olduğundan ben de bununla ilgili bir grafik hazırladım. Umarım beğenirsiniz.

kategori-sayfasi-nasil-olmali

 

1. Kategori Beslemesi

Aslında daha çok bread crumbs ya da ekmek kırıntısı olarak bilinen bu özellik “şu anda neredesiniz? burası neresi?” sorusunun cevabını veren bir uygulama. Tabi arama motorları da buna bayılıyor. Örnek vermek gerekirse Ana kategori >Alt kategori > Son kategori şeklinde ilerlemektedir.

Pek çok hazır e-ticaret yazılımında mevcuttur.

2. Kategori Adı:

Kategori adının özellikle h1 etiketiyle tanımlanmasını önermekteyim. SEO çalışmalarınızda katkı sağlayacaktır.

3. Kategori Açıklama

Nedense biz bu alanı slider ya da kategoriyle ilgili bir görsel koymayı seviyoruz. Oysa SEO uyumlu bir kategori tanımı yazmanız hem arama motorlarının hem de ziyaretçilerinizin sayfanızı daha iyi tanımasına ve ne ile alakalı bir sayfada olduğunu anlamasına yardımcı olacaktır.

4. Sayfalama

Yine genelde en altta bulundurduğumuz sayfaların üst sırada bulunması ziyaretçiler tarafında hız imkanı sağlayacaktır.

5. Önizleme

Pek sık görmediğimiz hatta yeni yeni görmeye başladığımız bir özellik. Küçük bir mouse hareketi ile değişen ürün görseli, kısa bir açıklama harika olmaz mı?

6. Popüler Ürünler

Kategorinin en çok satan ürünlerini bir blokta göstermeniz ziyaretçilerinizin satın almalarında artı yönde bir etki sağlayacaktır.

7. Benzer Kategoriler

Mini etek kategorinizde şortlar ve uzun eteklerin de tanıtılmasında bence hiçbir sakınca yok. Hatta ek bir alışveriş dahi sağlayabilir.

8. Kategori Yorumları

İşte bunu hiç görmedim 🙂 Oysa bulunduğunuz kategorideki ürünlere ait yorumların birkaçını paylaşmanız güzel olmaz mıydı?

9. Etiketler

Kategori etiketleri ya da kategorinizde bulunan ürünlere ait etiketler. Etiketleri 2 şekilde kullanabilirsiniz.

a) Ürünleri topluca gruplamak ve tek tıklama ile ulaşımını sağlamak.

b) Arama motorlarına yön vermek.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir