Bundan aylar önce buradaki  yazımda e-ticaret sitelerinin neden blog kullanması gerektiğini ve nasıl olması gerektiği yönündeki bilgimi paylaşmıştım. O dönem beklediğim etkiyi yapmamasına rağmen, şu sıralar sıkça diğer danışman arkadaşlar ve dijital pazarlama ajanslarında bu yönde eğilimler ve yayınlar görmekteyim. Bununla birlikte ne zaman blog önerisinde bulunsam neden sorusunu cevaplamak zorunda kalıyorum ve genelde de kabul görmekte. Şimdi bu nedenleri bir de burada paylaşayım istedim.

Ne demişler: “Bilgi paylaştıkça güzeldir.

Haydi o zaman paylaşalım, güzelleşelim 🙂

1. Organik Trafik

Öncelikle hedef her ne kadar bu olmasa da blogların siteye organik bir hit getirdiği gerçek. Bu da başarılı bir blog kurulduğunda sadık ziyaretçiyi beraberinde getirmekte. Aynı zamanda yeni ziyaretçiler de arama motorları sayesinde kazanılabiliyor. Bu sayede de pazarlama maliyetleri düşebilmekte.

2. Müşteri Memnuniyeti

İnsanlara satın almak istediği ürünler hakkında reklam amaçlı olmayan paylaşımlar yapmak aslında dürüst e-ticaret mantığıdır. “Bu ürün öyle mükemmel ki keşke sizin de olsa” yazmanız ile ürünün kullanımını ve sonuçlarını paylaşan görsellerle desteklenmiş bir yazı yayınlamak aynı şey değil. Ayrıca blog yazısı yayınlamak inanın daha etkili. Zaten ilk yazdığım uç örneğe artık insanlar da inanmıyor.

3. Her şey Para Değil

Belki inanmayacaksınız ama gerçekten öyle. Ne yazık ki ülkemizde insanlar para harcamayı mecbur kalmadıkça yapmayı tercih etmemekte (özel durumları tenzih ediyorum)

İnsanlara amacınızın sadece ürün satmak olmadığını gösterin. Paylaşın, paylaştırın. Uç bir örnek olmasına karşın Google, Facebook gibi firmaların sosyal projelerine bakın, ücretsiz internet, karşılıksız destekler gibi insanlığa faydası olacak çalışmalar göreceksiniz. Burada amaç insanlara faydalı olmak. Firmanız sosyal faaliyetlerde boy göstersin ve bunu paylaşın.

Hadi bir ipucu vereyim. Barınaktaki hayvanları destekleyin, ekibinizle gidip yerinde besleme yapın. Ağaç dikin, paylaşın ama bunları yaparken insanları teşvik edecek şekilde blogunuzda paylaşmayı unutmayın.

4. Güncel ve Özgün İçerik

…Ve en sevdiğim sebep. E-ticaret siteleri özellikle XML ile ürün tedariği sağlıyorsa sitenin güncel ve özgün bir içerik sağlamakta zorlanmaktalar. Bunda da haksız değiller -neticede tüm veriler tedarikçi firmadan gelmekte-

Bloglar sayesinde sektörünüz, firmanız hatta şahsınız ile ilgili bilgileri paylaşabilir, bunları yazıları da ziyaretçileriniz ile paylaşabilirsiniz. Bu sayede siteniz hem özgünlük hem de güncellik kazanmış olacak diyebilirim.

Bol kazançlar dilerim.

2 yorum. Yeni Yorum

Hocam sitenizi uzun süredir ilgiyle takip ediyorum. Gerçekten faydalı bilgiler vermekte ve güzel bir hizmet sunmaktasınız. Bu çalışmanızdan dolayı bizlere tebrik etmek düşüyor. Son yazınız da gayet hoş bilgiler içeriyor. Ben de orta ölçekli bir şirkette web master-developer olarak çalışıyorum ve bir e-ticaret projemiz var. Yazıda belirttiğiniz hususları dikkate alarak çalışmaya devam edeceğiz. Sizden ricam sitemize bakıp ne yapabileceğimiz hakkında bilgi verebilirmisiniz? Bu konuda gerçekten yardıma ihtiyacımız var. Çok teşekkür ederim.

Uygun bir zamanımda incelerim tabi ki.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.