E-ticaret ile ilgilenmeye başladıktan bir süre sonra SEO kavramını muhakkak duyacağınızı tahmin ediyorum. Ancak tecrübelerim ve deneyimlerim gösterdi ki bilinen SEO yöntemlerinin bazı kısımları, e-ticaret siteleri için ya uygulanamıyor ya da pek başarılı olamayabiliyor. İşte burada da devreye e-ticaret seo kavramı giriyor.

Öncelikle uyarmalıyım, buradan sonraki yazdıklarım tamamen kişisel tecrübelerden oluşmakta olup, resmi bir yönü yoktur.

SEO kavramını daha önce de anlattığım ve artık okuyucularımın da bildiğini düşündüğüm için kısaca değinerek geçmek istiyorum;

SEO bir web sitesinin arama sonuçlarında üst sıralarda çıkması içi yapılan çalışmaların genel adıdır. SEO hakkında biraz daha detaylı bilgi edinmek isterseniz Google Arama Motoru Optimizasyonu Başlangıç Rehberini okumanızı tavsiye ederim.

Çoğu zaman olduğu gibi SEO konusunda da uzmanlarla, özellikle SEO gibi önemli hususlarda SEO uzmanı olan kişilerle çalışmanızı öneririm.

 

SEO ve E-ticaret SEO Kavramlarının Karşılaştırılması

KonuSEOE-ticaret SEO
Özgün İçerikStandart SEO çalışmalarında (genellikle bloglar için yapıldığından) özgünlük kolay sağlanır.E-ticaret SEO çalışmalarında ise aynı ürün onlarca sitede yayınlanacağından özgünlük sağlamak zordur.
Ne Yapmalı?Ürün hakkında ek bilgiler vermeye çalışın. Örneğin ürüne ait ölçüler, ağırlık, aldığı ödüller gibi. Ek olarak her zaman tavsiye ederim; müşterilerinizi ürünleri yorumlaması için teşvik edin.
Özgün GörsellerStandart SEO çalışmalarında konuyla alakalı pek çok görsel bulabilir ve yazınıza ekleyebilirsiniz. Hatta kendiniz bile yazı ile ilgili bir görsel kullanabilirsiniz. Bu da sizi SEO çalışmalarında 1 adım öne çıkarır.E-ticaret SEO çalışmalarında ise bir ürün için özgün görsel bulmak zordur. Dolayısı ile görsel üzerinde çok değişiklik yapmanız mümkün olmamakta.
Ne Yapmalı?Görselleri özgünleştiremeyeceğiniz için birden fazla görsel ekleyin ve mümkün olan en iyi kalitede görselleri seçin.
Meta Açıklama ve Anahtar KelimelerStandart SEO çalışmalarında her yazı veya içerik için meta tanımlamanız mümkündür ve SEO çalışmalarında meta açıklamaları ile öne çkabilirsiniz.E-ticaret SEO çalışmalarında ise her ürün için ayrı meta açıklaması kullanmak zordur ve genelde XML çekilerek çalışıyorsanız bu işlem imkansız hale gelebilir.
Ne Yapmalı?Tek bir ürün ya da ürün grubuna hitap ediyorsanız ürünlerinizi tek tek elden geçirmenizde fayda var ancak çok sayıda ürününüz varsa özelleştirilebilir bir yapıya sahip olmanızda fayda var. Örneğin meta açıklamasına “[urun_adi] isimli ürüne ait satın alma ve inceleme sayfası” şeklinde hazır bir şablon kullanabilirsiniz.
Ürün İsimleri / Konu BaşlıklarıStandart SEO çalışmalarında her yazıya özgün bir isim verebilir veya Google Trends uygulaması ile popüler konular hakkında yazı yazabilirsiniz.E-ticaret SEO çalışmalarında ise her ürün için ayrı bir isim vermeniz mümkün değildir. Ürünlerin isimleri genellikle üretici/ithaaltçı tarafından verildiğinden pek fazla değişiklik şansınız olmaz.
Ne Yapmalı?Ürün isimlerinde en sade ve en olası aranacak ismi tercih edin. Örneğin Trendist ER-1205 Baklava Desenli Çorap satıyorsanız bu ürünün adını Trendist Baklava Desenli Erkek Çorabı olarak değiştirmeniz ürün hakkında ilk algının oluşmasına yardımcı olacaktır.
Gördüğünüz gibi e-ticaret seo ile standart seo arasındaki en büyük fark özgünleştirme üzerine. Dolayısı ile asıl yapılması gereken ürün, marka ve kategori sayfalarının mümkün olan en iyi şekilde özgün ve aranabilir hale getirilmesi.

Bunun için öne çıkan bazı kavramlara çözüm önerisi getirdim ancak satacağınız ya da satmakta olduğunuz ürünü sizin kadar iyi bilmem mümkün değil. Dolayısı ile bu stratejiler üzerinden yeni fikirler ve yöntemler geliştirebilirsiniz.

Bol kazançlar dilerim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.