Neden Dijital Pazarlama?

Bir e-ticaret sitesi sahibi olduğunuzda öncelikli hedefiniz muhtemelen sıcak satış olacaktır. Sıcak satışı sağlamanın temel yöntemi de elbette e-ticaret sitenize ziyaretçi çekmenizden geçer.

Sitenize ziyaretçi çekmenin birden fazla yolu var ancak temelinde dijital platformlarda yapacağınız çalışmalar gelmektedir. Bunları organik trafik, reklam çalışmaları ve e-mail marketing olarak 3’e ayırabiliriz.

Dijital Pazarlama: Reklamlar

1- Google Adwords Reklamları

Google Adwords benim en çok sevdiğim reklam biçimi çünkü potansiyel müşterilerinize en hızlı şekilde ve ihtiyaç duyulduğu sırada ulaşmanıza olanak sağlayan yegane platform.

Sitenizin reklamlarını Google arama motoru üzerinde yapılan bir arama sonuçlarının en üstünde gösterebileceğiniz gibi herhangi bir sitede hedef kelimenizle alakalı bir içerikte de gösterebilirsiniz.

Kısaca Google Adwords ile yapabileceğimiz reklamları inceleyelim;

  • Arama Ağı Reklamları: Google üzerinden yapılan aramaların üst kısmında ve en alt kısımda sitenizin reklamlarının gösterildiği reklam biçimdir.
  • Görüntülü Reklam Ağı Reklamları: Bu konuyu birkaç başlık altında incelemek lazım ancak kısaca bahsetmek gerekirse sitenizin görüntülü reklamlarının, anahtar kelimelere göre, kişilerin ilgi alanlarına göre ya da sitenizi ziyaret ettiklerinde gösterdikleri davranışlara göre hedeflenerek internet sitelerinde gösterildiği reklam biçimidir diyebiliriz.
  • Alışveriş Reklamları: Arama sonıçlarında ürünlerinizin resim, isim ve fiyatları ile birlikte gösterildiği reklam biçimidir.
  • Video Reklamları: Video reklamlarınızın Youtube ve diğer internet siteleri üzerinden gösterildiği ve izlenmesi halinde ücretlendirildiği reklam biçimdir.

2- Sosyal Medya Reklamları

facebook-sosyal-medyaSosyal ağlar artık sadece insanların arkadaş edinmelerini ya da mevcut arkadaşları ile iletişimde kalmalarını sağlayan platformlar değil. Büyük bir pazar kitlesini de barındıran geniş bir ağ. Tabi bu büyük veriyi kullanarak sosyal ağlarda reklamlarınızın gösterilmesini sağlayabiliriz.

Elbette bu reklam ağında da pek çok filtreleme özelliği mevcut. Reklamınızı görecek kişileri yaş, cinsiyet, yaşadıkları ülke ya da şehir, ilgi alanlarına göre filtrelemeniz mümkün.

Sosyla medya reklamları ile yapabileceğimiz reklamları inceleyelim;

  • Facebook Reklamları: Facebook gibi dünyanın en büyük ağına bağlı kişileri yaş, cinsiyet, şehir, ilgi alanı gibi konular dahilinde filtreleyerek müthiş bir reklam ağına çevirebiliriz.
  • Instagram Reklamları: Aslında Facebook ile entegre bir sistem ancak sadece Instagram kullanıcılarını hedeflemeniz de mümkün olduğundan ayrı başlık altında tanımlamak mümkün.

3- Yandex Direct Reklamları

Her ne kadar Google Adwords kadar olmasa da Yandex’te yavaş yavaş popüler olmaya devam ediyor. Belli bir kitlesi ve arama sorgusu olduğu da bir gerçek.

Sitenizin reklamlarını Yandex arama motoru üzerinde yapılan bir arama sonuçlarının en üstünde gösterebileceğiniz gibi herhangi bir sitede hedef kelimenizle alakalı bir içerikte de gösterebilirsiniz.

Dijital Pazarlama: Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Google ve Yandex gibi arama motorlarında yapılan sorgularda sitenizin daha üst konumlarda gösterilmesi için yapılan çalışmalara SEO diyebiliriz.

Aslında bana kalırsa tam karşılığı sitenizi arama motorlarının istediği şekilde optimize etmek ve geri planda desteklemek cümlesi yapılan işlemleri daha iyi anlatmakta.

Dijital Pazarlama: E-Mail Marketing

Özellikle e-ticaret sitelerinin mevcut müşterilerine e-posta yoluyla ulaşması ve satış arttırımı için yapılan çalışmalardır.

Sadece e-ticaret siteleri için değil pek çok kurumsal firma için de e-mail marketing dijital pazarlama alanında önemli bir yer tutmakta. Mevcut müşterilere doğru zamanda ulaşım ve tetikleme ile satışların %200 oranında arttığı tarafımca gözlemlenmiştir.

Dijital Pazarlama Yönetimi Hangi Hizmetleri Kapsar?

  • Google Adwords reklam kurulumu:
    Google Adwords reklamlarının sorunsuz çalışacak şekilde kurulması  işlemleridir.
  • Sosyal medya reklam kurulumu:
    Facebook ve Instagram reklamlarının görseller ve hedefleme biçimlerinin doğru şekilde hazırlanması ve yayına alınması işlemleridir.
  • E-ticaret SEO çalışmaları planlaması:
    E-ticaret sitenizin arama motorlarında, anahtar kelimeniz ile yapılan sorgularda üst sıralarda çıkması için yapılan çalışmalardır.
  • Google Adwords reklam yönetimi:
    Google Adwords reklam biçimlerinin tam fonksiyonlu olarak sizin için çalışması adına yapılan optimizasyon işlemlerinin bütünüdür.
  • Sosyal medya reklam yönetimi:
    Sosyal ağlarda yayınlanan reklamlarınızın düzenli olarak güncellenmesi ve takip edilmesi adına yapılan çalışmalardır.
  • E-mail marketing:
    Özellikle e-ticaret siteleri ve kurumsal web siteleri için mevcut müşterilerine özel kampanyaların kurgulanması işleridir.

Çalışma Şartlarımız

Çalışacağımız e-ticaret sitelerini seçerken dikkatli olmak zorundayız. Hem marka değeri hem de itibar korumak adına sınırlı sayıda proje ile çalışmaktayız.

  • Genel Sektör Sınırı Kuralımız:
    Aynı sektörden ya da birbirine rakip olabilecek 2. bir e-ticaret sitesi ile çalışmıyoruz.
  • Sadece Yasal Siteler Genel Kuralımız:
    Çalışacağımız sitelerin sattıkları ürün ya da hizmetin hangi işi olursa olsun yasalarca ve internet kuralları gerekliliklerini getirmemesi halinde çalışmıyoruz.
  • E-ticaret Sitesi Sayısı Kuralımız:
    E-ticaret danışmanlığı hizmetini sınırlı sayıda proje için kullanıyoruz. Enerji ve bilgimizi aynı anda sınırlı sayıda e-ticaret sitesi için kullanıyoruz.
  • Sosyal Medya Reklam Kurulumu ve Yönetimi Kuralımız:
    Reklamlarını oluşturacağımız ya da yöneteceğimiz sitenin Facebook tarafından da engellenmeyeceği ya da yasaklı olarak belirtilmemiş sektörde olmasına önem veriyoruz.

Dijital Pazarlama Konusunda Yardıma mı İhtiyacınız Var?