Bu yazıyı geçmişte kurulumu ve yönetimini aldığım bir e-ticaret sitesinin ilk yılında nasıl bir yol izlediğimizi göstermek amacıyla hazırladım. Yazı dizisi şeklinde ilerlemeyi planladığımı ve her ay detaylı bir şekilde yapılan işlemleri anlatmaya çalıştım. Ne yazık ki firma ile yaptığım anlaşma gereği isim veremeyeceğim ama umuyorum yakın zamanda sektöründe hemen hemen herkesin bildiği bir e-ticaret sitesi olacaktır.
Yeni e-ticaret sitesi sahiplerine yardımcı olabilmesi dileğiyle.

2. Ay

İlk ayını ağırlıklı olarak hazırlık ve karar verme üzerine geçirdiğimiz e-ticaret girişiminde 2. ay artık site aktif hale gelmişti ve biz de müşteri + satış odaklı çalışmalara başladık. Bu süreçte yaşadıklarımızı ve yaptıklarımızı anlatmaya çalışacağım.

1. hafta ben Google Adwords reklamı optimizasyon işlerini yaparken Hakan ise sosyal medya hesaplarının aktif hale getirilmesi işlerini tamamladı ve her iki çalışma alanını da çalışır hale getirdik. İlk birkaç ay sadece Facebook reklamı, düzenli Tweet atma ve Google Adwords reklamcılığına odaklandık. Bunun için başlangıç bütçemizin önemli kısmını Google Adwords için kullanırken, geri kalan kısmını Facebook reklamcılığına ayırdık. (%80 Google Adwords + %20 Facebook)

Aslında çokta büyük bir giriş yapamamıştık ancak site içi kampanyaların duyurulması gerekliydi. Bunun için açılışa özel ekstra indirim kampanyası düzenledik ve bunu tüm reklam çalışmalarımızda vurguladık. Böylece öncelikli amacımız potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek oldu.

Yapılan reklam çalışmaları ilk meyvelerini vermeye başladı. Siteye giriş yapan ziyaretçiler Google Analytics ile takip edildi ancak bu ziyaretlerin satışa dönüşmemesi biraz can sıkıcı olmuştu. Buradan sistem içerisinde bir takım değişiklikler yapılması gerektiği görünüyordu ancak henüz yolun başında olmamızdan dolayı köklü değişiklikler yerine ufak çaplı değişiklikleri tercih ettik. Örneğin ilk alışverişe özel ekstra indirim kampanyasının yeteri kadar dikkat çekmediği yönünde düşündük ve bunu pop-up ile duyurmaya çalıştık. Evet pop-up genelde sinir bozucudur ancak bu kampanyayı duyurmanın en etkili yolu ne yazık ki buydu.

Öte yandan Google Analytics üzerinden ziyaretçilerin hangi sayfaları ziyaret ettiğini, hangi sayfalardan çıkış yaptığını incelediğimizde genellikle anasayfadan giriş yapılıp aynı sayfadan çıkıldığı görünüyordu. Bu da 2 anlama geliyordu;

  1. Ziyaretçiler site içeriği ile alakalı olmayan arama yapıyorlar.
  2. İnsanlar site içerisinde kayboluyor ve aradıklarını bulmakta zorlanıyor.

Bunun üzerine reklam çalışmalarımızda anahtar kelime hedeflemesini seçerek her kelimeye en uygun sayfanın yönlenmesini sağladık. Böylece xx isimli ürünü arayan birisini anasayfa ya da yy kategorisine göndermektense xx isimli ürüne ya da xx isimli ürünler sayfasına yönlendirdik. Bunu en başta yapabilirdik ancak hem zamanın dar olması hem de kampanyaların tamamını anasayfada yayınlamış olmamızdan, tüm reklamların anasayfaya çıkmasını hedeflemiştik. Fakat tüketici davranışlarını incelemek bu yanlışımızı bize gösterdi ve daha doğru olacağını düşündüğümüz yeni sisteme geçiş yapmamızı sağladı.

Ve bizim 2. e-ticaret sitesinin ise ilk ayında müşteriler oluşmaya, satışalr az da olsa gelmeye başladı.

Hedef: İlk müşterilerin yakalanması ve sistemde küçükte olsa belirlenen ciroların yakalanması.

Sonuç: Başarılı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir