Karşılaştırmalı alışveriş platformu akakce.com, Japon e-ticaret şirketi Netprice ile ortak oldu.
Türkiye’deki e-ticaret pazarına giriş yapan ilk Japon şirket olan Netprice, akakce.com bünyesindeki iki şirketin de yüzde 20 oranında ortağı oldu. Türkiye’de internetten yapılan alışverişlerin yüzde 10’luk bir kısmının mobil üzerinden gerçekleştirildiğini belirten akakce.com kurucu ortağı Koray Karataş, Japonya’da ise 66 milyon mobil internet kullanıcısı olduğunu belirtti. Türkiye’de de iki yıl içerisinde mobil alışveriş rakamlarının yüzde 30 civarına ulaşacağını söyleyen Karataş, Netprice’ın mobil alanındaki deneyiminin bu alanda kendilerine oldukça faydalı olacağını sözlerine ekledi.
Konuyla ilgili konuşan Netprice CEO’su Teruhide Sato ise sektörün yapıtaşlarından olan lojistik ve ödeme altyapısının Türkiye’de gelişmiş durumda olması gibi nedenlerle, ABD, Çin, Endonezya ve Güneydoğu Asya pazarlarının ardından Türkiye pazarına girmeyi uygun gördüklerini belirtti. Netprice’ın dışa açılma stratejisi kapsamında Türkiye üzerinden diğer ülkelere açılma potansiyellerinin olduğuna dikkat çeken Sato, Türkiye’de akakce.com ile geliştirdikleri ortaklıkta sitenin uyguladığı özgün teknolojinin oldukça etkili olduğunu sözlerine ekledi.