Günümüz dünyasında Facebook sosyal medyanın kalbi olmuş durumda. Kişilerin nerede, nasıl, ne yaptıklarını gerek yazı gerekse görsel olarak paylaşıma izin vermesi gün geçtikçe güçlenmesine neden oluyor. Bu güçlenme ile birlikte artık iş dünyası da Facebook’un önemini keşfetmiş durumda. Yaşı ne olursa olsun iş hayatındaki çalışanların çoğu Facebook kullanıcısı. Durum böyle olunca şirketler, hem pazarlamalarına katkıda bulunmak hem de sosyal medyayı kullanmadan ulaşabilecekleri kişi sayısının çok daha fazlasına ulaşabileceklerinin farkındalığı ile Facebook hesapları açmaya başladılar.
Peki neden?
Facebook’a her gün yüzlerce kişi üye oluyor. Bu kullanıcıların 4 ‘te 1’i günde beş kez Facebook hesabına giriş yapıyor ve hesabını kontrol ediyor. Facebook’a aylık ziyaretçi sayısı Twitter, Google+, MySpace, Pinterest, Tumblr ve LinkedIn’den çok daha fazla.
Amerikalılar bir günlük zamanlarının %23’ünü Facebook ve diğer sosyal medya sitelerinde harcarken, 18 yaşından büyük Facebook kullanıcılarının Facebook mobil’de harcadıkları aylık süre 7.3 saat.
Sosyal medya trafiğinin %26’sını Facebook oluştururken, Twitter bu trafiğin yalnızca %3.6’sını oluşturuyor.
Yapılan araştırmalar gösteriyor ki; şirketlerin Facebook hesaplarını takip eden kullanıcı sayısı 200-450 kişi arası değişiyor. Şirketinizin Facebook hesabını takip eden her bir Facebook kullanıcının, hesabındaki herhangi bir bilgiyi “Beğenme”si şirketinizin isminin 3 farklı kişi tarafından daha duyulmasını sağlıyor. Ve yine araştırmalar gösteriyor ki; şirketlerin Facebook hesaplarında paylaştıkları yazılar, videolar vs. gibi bilgiler, şirketin hesabında bulunan kişilerin %61′i tarafından beğeniliyor ya da paylaşılıyor.
Bu nedenle; her kurumun bir Facebook hesabı olmalı ve bu hesaplara olabildiğinde kişi eklenmeye çalışılmalı. Kişi sayısının artması sizin sosyal medya üzerindeki kolay pazarlama yöntemi ile şirketinizin bilinilirliğini arttıracaktır… Haydi şirketiniz için Facebook hesabı açmaya!