İnternetten alışveriş yapan 18 yaş üzeri 2,214 tüketici arasında gerçekleştirilen araştırmaya göre, ABD’li yetişkinlerin üçte birinin e-ticaret sitelerinin gönderdiği mailler aracılığıyla online alışveriş yaptığı ortaya çıktı. E-posta pazarlamasının potansiyel müşteriye ulaşma konusunda en efektif yöntem olduğunun altını çizen araştırma, son altı ayda online alışveriş yapan yüz ABD’liden 32′sinin gördükleri mailler üzerine siteye gidip, para harcadığını ortaya koyuyor.
Belki araştırma Amerikalı tüketiciler baz alınarak hazırlandı ancak verileri Türk pazarına göre yorumlarsak güzel dersler çıkarabiliriz. Raporda ayrıca, ABD’li internet kullanıcılarının yüzde 97′sinin online perakendecilerden mail aldığı, yüzde 8′inin ise bu mailleri açtığı belirtiliyor. Özellikle hedef kitleye yönelik kişiselleştirilmiş mailler, rastgele aynı formatta gönderilenlerden çok daha fazla geri dönüş alıyor. İnternet kullanıcılarının yarısından fazlası, kendilerine özel teklif ve fırsatlarla gelen e-postalara daha fazla ilgi gösteriyor.
Araştırma ilginç bir veriyi de gözler önüne sermiş. Kendilerine gelen e-bültenler aracılığıyla alışveriş yapan kullanıcıların yüzde 38′i 55 yaşın üzerinde bireyler. 18-54 yaş arasındaki bireylerde ise bu rakam yüzde 26 oranında. 18 yaşın üzerinde kadınlarda online alışveriş yapma oranı yüzde 35 iken, erkeklerde bu oran yüzde 30 seviyelerinde kalıyor.
Aynı araştırma şirketinin geçtiğimiz günlerde yayınladığı başka bir raporunda ise e-ticaret sitelerinden alışveriş yapan müşterilerin yüzde 80′i ikinci kez aynı yerden ürün satın almıyor. E-mail pazarlaması sayesinde, kullanıcıların ilgi alanlarına yönelik kişiselleştirilmiş bültenler göndererek, onları e-ticaret sitenizden sürekli alışveriş yapan sadık müşteriler haline dönüştürebilirsiniz.
EticaretMag sitesinden alıntıdır.