Google Adwords ile reklam verirken kullandığımız anahtar kelime eşleme yöntemi ile çeşitlendirilebilir ya da sınır konulabilir.
Şimdi bunları inceleyelim;
Geniş eşleme: Reklamınızın, benzer kelime öbekleri ve alakalı varyasyonlarla ilgili aramalarda gösterilmesini sağlar.
Örnek: mini etek
Eşleşebilecek aramalar: mini etek, mini etek fotoğrafları, mini etek dikme
Geniş eşleme düzenleyici: Reklamınızın geniş eşlemeli anahtar kelimenizi veya geniş eşlemeli anahtar kelimenizin yakın varyasyonlarını içeren aramalarda gösterilmesini sağlar.
Örnek: +mini +etek
Eşleşebilecek aramalar: mini etek, nasıl mini etek dikebilirim, mini etek alınabilecek yerler
Sıralı eşleme: Reklamınızın yalnızca, tam olarak kelime öbeğini veya tam olarak bu kelime öbeğinin yakın varyasyonlarını ve muhtemelen başka kelimeleri de içeren aramalarda gösterilmesini sağlar.
Örnek: “mini etek”
Eşleşebilecek aramalar: mini etek, mini etek dikimi
Tam eşleme: Reklamınızın yalnızca, tam olarak kelime öbeğini veya tam olarak bu kelime öbeğinin yakın varyasyonlarını, yanında başka kelimeler olmadan kullanan aramalarda gösterilmesini sağlar.
Örnek: [mini etek]
Eşleşebilecek aramalar: mini etek, mıni etek
Negatif eşleme: Reklamınızın, ilgili terimi içeren aramalarda gösterilmemesini sağlar.
Örnek: -ücretsiz
Eşleşmeyecek aramalar: ücretsiz mini etek, ücretsiz mini etek verenler, ücretsiz mini etek isteyenler
Umarım faydalı olmuştur.
Not: Adwords resmi açıklama sayfasından örnekleyerek anlatılmıştır.
Merhaba;
önceki yazı